vissza a cimoldalra
2020-01-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1855)
Operett, mint színpadi műfaj (4208)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1385)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4666)
Kimernya? (3430)
Erkel Színház (10442)
Miklósa Erika (1241)
Franz Schmidt (3513)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3649)
Jonas Kaufmann (2476)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7244)
Pitti Katalin (836)
Ilosfalvy Róbert (878)
Élő közvetítések (8357)
Opernglas, avagy operai távcső... (20386)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (837)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: brünnhilde
Leírás: Ég és Föld között, kitagadva. Viszont nem kérezkedek vissza, és nem is várok senkire.
Honlap: http://brunnhilde.blogspot.com/
   


brünnhilde (250 hozzászólás)
Wagner • 13412008-05-25 15:11:03
Dehogy várom! Csak hát a végzetet nem lehet elkerülni. Wagner azt akarta, hogy jöjjön, hát akkor jönni fog, ha akarom, ha nem.
Wagner • 13392008-05-25 13:29:03
Ez igaz, nem is bánnám már. Csak az a fránya küldetéstudat ne lenne... mégiscsak nekem kéne megszabadítani a világot Alberich gyűrűjétől, meg mindattól, ami vele jár.
Aztán lehet, hogy mégis inkább alszom egyet :-))
Wagner • 13342008-05-24 21:33:47
Napüffneki!
Eddig azt hittem, csak azzal kell majd megküzdenem, hogy ne fogadjon el minden piát amivel megkínálják. És erre tessék, még ez is.
Azt hiszem, felhívom Logét és kérek egy kis erősítést abba a lángfalba.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217892008-05-19 23:36:08
Atyaég, és egy ilyen felvételt nem adnak ki?? Egyáltalán, a kulturális örökség részévé kéne nyilvánítani.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217812008-05-19 22:11:37
Jah, Berczellyt hallanod kellett volna a Kisvárosiban. Akkor nem félni kezdtél volna tőle, hanem kést fenni, hogy miszlikbe aprítsd. Vagy ledaráld, vagy vízbe fojtsd, vagy bármi, csak megszabadítsd tőle a világot. Hihetetlen jó volt a szerepben.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217802008-05-19 22:04:53
Kicsit hosszabban áll a függöny előtt, mint az átlag. Élvezi a tapsot, szinte fürdik benne. Mondjuk, meg is érdemli, és ettől kezdve engem nem zavar. Mosolyog, látszik rajta, hogy jól érzi magát, felszabadul a feszültség alól.
Az én ízlésemnek is jobban tetszik mondjuk például Bátori Éva gyors kirohanása, meghajlása és visszarohanása, de ha egy művész pár másodperccel tovább akarja élvezni a tapsot amiért megdolgozott, hát tegye - feltéve, ha megérdemli. Fokanov pedig megérdemli.
Mentális problémákkal küszködőknek • 1702008-05-17 11:31:25
forrás (10)
Mentális problémákkal küszködőknek • 1692008-05-17 11:30:06
Arra hivatkozni, hogy valakinek a fáradtságtól még a tévét bekapcsolni sincs ereje, nemhogy színházba, koncertre elmenni meglehetősen fals és demagóg dolog.
A felmérések szerint ugyanis bármilyen fáradtak vagyunk, bekapcsolni tudjuk a televíziót. Ki sajnos már nem (és ezek meglehetősen régi számok, azóta a helyzet még csak romlott):
"A felnőtt lakosság tévénézésre fordított ideje 1986 és 1993 között átlagosan 37 perccel nőtt naponta, miközben a szabadon felhasználható időkeret csak 26 perccel (lásd fent). A televízió előtt töltött idő növekedésével párhuzamosan az említett időszakban csökkent a többi kulturális és szórakoztató tevékenységre szánt idő, valamint csorbát szenvedett a vallási és közösségi tevékenység is. A televízió-nézésen kívül csak a szabad mozgás és testedzés időfelhasználása nőtt: 8 percről 11 percre (naponta átlagosan)."
http://www.euuzlet.hu/tanulmanyok/gorbe.html
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217282008-05-15 21:11:34
Nem volt ott a hangerővel semmi gon.
Hatásosra akarták, csak kissé túllőttek a célon és hatásvadászra sikerült.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217252008-05-15 15:59:09
:-)))
Ohh, persze, köszönöm, jogos a hangszóró (hogy stílusban maradjak). Nem választottam el a sima kihangosítást a homlokra ragasztott kis bigyuszoktól.

Don Giovanni: szerény véleményem szerint egy technikusnak meg sem szabadna adni a lehetőséget, hogy félrehalljon valamit. Rá kell vésni a műszerfalra, hogy melyik gombot meddig szabad tekerni.
Hacsak nem akarják, hogy ilyeneket írjak róluk mint itt lentebb. Olyan borzasztó volt, hogy a következőre el sem mentem, pedig megvolt rá a jegy. Túrtam a lemezeim közül néhány DG-t, mindjárt jobban éreztem magam.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217232008-05-15 15:22:27
...kórusra..., természetesen
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217222008-05-15 15:19:57
Szerintem a MÁO-ban is lehetséges, legalábbis a legutóbbi Don Giovannin majd megvesztem, úgy rátekerték a kósusra a potmétert. Förtelmesen hangzott, mintha bödönbe énekeltek volna.
Mondjuk, Kálmándi pont az, akinek a skálázását már a Bajcsyn lehet hallani, ha éppen nem tülkölnek az autók :-))
De persze, értem én a viccet :-D
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 216852008-05-13 17:43:51
Árukapcsolásal működik a dolog: egy Turandotért jár egy Kalaf.
Máskor meg másokat kötnek össze, egyiket a másikért el lehet viselni.
Vagy nevezzük kompromisszumnak. Már persze csak akkor, ha a megalkuvás fogalmat túl erősnek találjuk.
hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 7902008-05-09 13:08:32
A régi, még a "hőskorból" származó saját írású CD-ket lassan érdemes átmásolni korszerűbb hordozóra. Egyrészt, mert az anyag valóban elöregedhet, másrészt, mert a leolvasó berendezések fejlődése miatt egyre bonyolultabb a régi írású CD-ket olvasni. Ha valakinek tönkremegy a régi PC-je vagy CD-lejátszója, könnyen előfordulhat, hogy az újjal már nem tudja majd beolvasni a régi lemezt. Elméletileg visszafelé kompatibilisnek kéne lenniük az olvasóknak, de a digitális családi fényképalbumok és hangfelvételek vannak olyan fontosak, hogy egy újabb, nagyobb befogadó képességű CD-re vagy DVD-re átmásoljuk őket. Akkor jó 10 évre megint biztosítva van az olvashatóság. És az új anyagok jobban ellen is állnak hőnek, öregedésnek.
Don Giovanni • 2142008-05-05 22:20:52
Ez igaz, de ha azok a basszusok olyanok, mint amit legutóbb hallottam a potméterrel felturbózott kórus alatt dünnyögni, hát mit ne mondjak, inkább nem ismételném meg az élményt :-(

Az operaházi előadások engem jó darabig távol tartottak Mozarttól, hogy őszinte legyek, nem is értettem, hogy miről szólnak azok az operák. Megkeféli vagy nem, rájönnek vagy sikerül elhazudni, túl nagy drámát nem éreztem mögöttük.
Igaziból azóta kezdek rákapni az ízére, mióta a jútyúbon mindenféle előadások részleteit meg tudom nézni és összehasonlítani. Na, ott van pár olyan gyöngyszem, ami jócskán élesíti és árnyalja azt a képet, ami eddig élt bennem Mozartól. Mióta meg rákaptam a saját lemezek gyűjtésére és csereberéjére is, nos, azóta kezdem kapiskálni, mit is akart a Mester üzenni. Ezért boncolgatom a szereplőket is, mert ahány előadás, annyifélék. Néha még árnyalatnyi különbségek is óriási hangsúly-eltolódásokat okoznak, legyen szó énekesi szerepformálásról vagy zenekari megvalósításról. Pláne sőt rendezésről.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215582008-05-05 19:57:51
Gondolom, hogy Cavaradossi csapnivaló volt.

Én ugyan vasárnap nem hallottam, de a téli két Tannhauser kisdalnoka után bizton állíthatom, hogy nem operaszinpadra való hangja van. Szintelen, fénytelen, nincsenek magasságai. Azt elismerem, hogy rengeteget dolgozhat és van technikája, de hangja sajnos nincs. Illetve van, de az csúnya, legalábbis kisdalnokként förtelmes volt.
Ha mostanra megszépült, akkor elnézést kérek. Lehet következő alkalommal meghallgatom, akkor majd többet tudok.
Don Giovanni • 2122008-05-05 19:11:30
jaja, bocs, félreérthető voltam:
lebunkózás = leverés, legyalulás, lemosni a parkettről, stb. Nem sértő szándékkal írtam, rosszul fogalmaztam, elnézést.

A tied is egy álláspont, megértelek.
Én viszont szeretem boncolgatni a karaktereket. Sőt, néha elkerülhetetlen, mert különböző énekesektől olyan eltérő szerepfelfogást lehet hallani, mintha nem is ugyanarról a szereplőről volna szó, rá sem ismerek az egy héttel azelőttire. Don Giovanniból is legalább három alaptípus van: az "ártatlanul gonosz" kölyök, akinek szinte fogalma sincs róla, hogy átgázol másokon. A slusszkulcsforgató, öntelt macsó és a szexmániás őrült. Donna Annával miért ne lenne ez másképpen?
És még csak kezdő DG rajongó vagyok :-DD
De visszafogom magam, ha Te nem szereted az ilyesmit :-))
Simon Keenlyside • 3322008-05-05 19:06:05
A youtube-on van vele egy salzburgi DG, ott nem tetszik, fáradtnak hangzik, fénytelen a hangja. Beteg lehetett vagy kimerült, Ehhez mondjuk abszolut joga van, egyéb teljesítményeivel bőven ott van a TOP10-ben.
Nagyon várom azt is, hogy megjelenjen vele az 1984, az operára is kíváncsi vagyok, és ugye mások is vannak még abban az előadásban, akik miatt érdemes lesz majd beszerezni.
Simon Keenlyside • 3312008-05-05 19:00:27
jav: ...elmondta a magáét, aki akarta elolvasTA, aki pedig ...
Simon Keenlyside • 3292008-05-05 18:55:16
Miért is kellett volna összerakni? Mindenki elmondta a magáét, aki akarta elolvasni, aki pedig akarja, az kiválasztja a neki leginkább tetszőt vagy a mozaikokból öszerak magának egy Anna képet.
Egyébként meg, a csevegéshez egyáltalán nem szükséges mindig minden szálat elvarrni. Már feltéve persze, ha a célod a csevegés, és nem a másik lebunkózása.

Egyébként nem Mozart lelkivilága érdekelt, hanem az, hogy mit képzelt, az énekes mikor és mennyi levegőt tud venni éneklés közben. Bárhányszor nézem ezt, vagy más JÓ Don Giovanni felvételeket, sehol nem látom, hogy lélegeznének. Gyengébb DG-k esetében persze igen, de még náluk is rejtély, hogy bírják szusszal.

Simonunkat egyébként Papagenonak is imádom
ez a felvétel nagy kedvencem, bár a záró Pa-pa-pa kettősre kicsit mintha elfáradt volna. De attól még nagyon megkapó :-))
Simon Keenlyside • 3212008-05-05 10:53:57
:-) Nem csodálom.
Most jöttem rá, hogy bírják ki az énekesek ezt az áriát. Amikor olyan lazán és vagányan zsebrevágja a kezét, na, akkor biztos ott van egy pumpa amivel némi levegőt nyom fel a tüdejébe.
Nem is értem, mit képzelt Mozart, amikor ezt az áriát megírta.
hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 7752008-05-05 10:27:37
Persze, nagyon szívesen.
A cdbt.hu -n szoktam rendelni.
Sürgős dolgokat nem érdemes náluk (ha mondjuk ajéndéknak szánod és most azonnal kell), de az áraik miatt nekem megéri az átlagos 6-8 hét várakozást. És nincs sem vámkezelés, sem előleg, sem semmi ilyesmi, csak megkapod az értesítést, odamész, kifizeted és elhozod. Természetesen postán is szállítanak, úgy tudom, utánvéttel, de nekem egyszerűbb a személyes átvétel. Eddig még nagyon kedvező tapasztalataim vannak velük. Az említett Baremboim Ring egyébként itt van.
Az én kívánságlistámon is szerepel :-))
hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 7502008-05-03 20:26:45
HörrRrrrr!!
Elrohantam a boltba, azt mondták, hogy nemrégiben EGYSZER volt nekik olyan.
Jelenleg van a sorozatból egy Götter és egy Siegfried, darabonként majdnem 6000 t-ért, nem túl jó vásár. mert az internetes kereskedő ahol én szoktam vásárolni 14.900-ért tudja behozni a teljes Baremboim Ringet, igaz, arra várni kell.
Viszont, ha már ott voltam, vettem egy Massanet Manont Dessay-vel és Villazónnal, egy Sivigliait Abbadoval, Alvával és Prey-jel, és egy Boriszt Nyesztyerenkóval, darabonként ötezer körüli áron.
Plusz még egy Bánk bánt 995 ft-ért és még néhány jó filmet, hasonló áron.
Szóval sokba került nékem ez az egyszer volt olcsó Ring :-))
Aki bírja az ilyen zsibvásár hangulatú boltokat, kincsekre bukkanhat.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 4232008-04-17 22:24:23
A jelek szerint nem elegek.
Cura miatt rengetegen utaztak Szegedre, sokat költöttek szállodára, vacsorára, krémesre, kávéra, múzeumbelépőre.
Ez az egyik.
A másik, hogy a város ezzel és a Mezzos akciójával felkerült a nemzetközi kulturális térképre és remélhetőleg ott is marad és később fog még profitálni ebből a befektetésből.
Lehet nyugodtan sznobozni meg zenei analfabétázni, de érdemesebb tán tudomásul venni, hogy az opera is egy fogyasztási cikk, aminek cégér is kell és gusztusos tálalás is.
Cura volt a cégér egyik betűje, istenkém, ő nagy valószínűséggel tisztában van vele, hát mi miért ne fogadnánk ez el?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 4112008-04-17 17:10:28
Bocsánat, ez itt off.
Visszatéve a szegedi Otellóra, az azért gyönyörű megoldás volt, ahogy a velenceiek szinte bekorlátozták a megszégyenített Desdemona mozgását. Az élőláncféleség nagyon szépen kifejezte azt is, hogy a polgárok egyrészt lenézik a nőt amiért megszökött tőlük, másrészt meg a csapdát is mutatta, amibe Desdemona került. Engem az ilyen rendezői megoldások nagyon inspirálnak, arra vágyom, hogy többször is láthassam a produkciót. A Bohéméletet és pláne sőt a Nabuccot legfeljebb újra hallani kívánom.

Márta: a pénteki, Curás produkciót láttam.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 4092008-04-17 17:04:36
Nem csak kontaktus, de gyakran még konfliktus és kommunikáció sincs a szereplők között.
Kedvencem a megszöktetett Fenéna, akit az egyik csoport zsidó közül a másik csoport zsidó közé menekít Izmael. A szír katonák meg közben valahol hátul, a tóraszekrény takarásában csoportosulnak :-DD
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 4082008-04-17 17:01:33
Fruzsi, Cura nem semmibe vette a rendezőt, hanem nem volt ideje tökéletesen elsajátítani az apróságokat, amik ugye eg figurát tesznek. Egyébként szerintem nem a Curás produkció volt a diplomamunkája, hanem az eredeti, amit Wendler Attilával és a cover-rel hosszú hetek alatt dolgoztak ki. Ezzel szerintem a vizsgabizottság is tisztában van, sőt, a rendező is pontosan tudja, hogy a vendégművész inkább a város és a színház promótálásáról szól, mint az ő darabjáról. Legalábbis remélem.

Ametiszt, köszönöm szépen!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3982008-04-17 13:03:03
Köszi a kiegészítéseket.
Csak annyit tennék hozzá, hogy az én blogom nem szakértőknek szól, az inkább egyféle kedvcsinálónak van szánva azoknak, akiket megfog vagy szórakoztat a szöveg és azon keresztül kíváncsiak lesznek egy-egy előadásra.
Szóval prekoncepcióról szó sincs, csak szórakoztatni, esetleg kicsit ismeretterjeszteni akartam.
De egyébként igazad van, elfogadom amit írtál.
Opernglas, avagy operai távcső... • 156752008-04-15 10:47:23
Prózában van ilyen, a Krétakör csinálja. Szerintem zseniális, Zsótér rendezte. Talán még adják, érdemes megnézni.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3852008-04-14 20:33:47
Ebben bizony nagyon igazad van. Cura szereplésénél sokkal fontosabb, hogy a szegedieknél egy nagy hírű nemzetközi egyetem operavizsgája látható, és hogy részt vesznek a Mezzo operaversenyében. Cura már csak hab a tortán, csak egy jele annak, hogy Szeged benne van a nemzetközi operaéletben. Igen tiszteletre méltó teljesítmény.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3602008-04-12 11:00:45
Nem állítom, hogy életem legkatartikusabb operaélménye volt a tegnapi Otello, de minőségi előadást hallhattam és ami a legfőbb, a változatosság gyönyörködtet. Engem legalábbis nagyon, vágytam már valami másra, mint Desdemona szépen elrendezett hajzuhataga. A tegnapi párosról végre azt is elhittem, hogy tényleg van közöttük valami rejtélyes kapocs. Illetve hát nem is olyan rejtélyes, mert az a kapocs bizony a nyers szexualitás. Azt mondjuk nem nagyon értettem, hogy Desdemona miért és mitől akar szabadulni, ahhoz többször kéne látnom ezt a rendezést. Ami nagoyn tetszett még, az a karmester és a zenekar végtelen alázata, amivel az énekesek alá játszottak, teljesen átengedve nekik a terepet.
Szép este volt, érdemes volt utazni.
Köszönet a szegedieknek és ígérem, hogy megpróbálok minél többször elmenni. A szinház repertoárja kifejezetten szinvonalas és izgalmas, a város pedig gyönyörű, teljesen elbűvölt a rengeteg virág és a nagy tisztaság.
Don Giovanni • 2002008-03-30 20:03:37
:-)) Köszönöm!
És 200
:-))
Don Giovanni • 1982008-03-30 19:56:03
Nahát, itt önjavítóak az elrontott linkek?
:-))
Don Giovanni • 1972008-03-30 19:55:18
bocsánat, javítás:
végre egy perverz Leporelló. Csodálom, hogy eddig még egy rendezőnek sem szúrt szemet, hogy valami nagy baj kell hogy legyen a pasas szexualitásával.
Don Giovanni • 1962008-03-30 19:53:11
Végre egy rendező észrevette, hogy Leporellónak kell hogy legyen valami perverzitása.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1832008-03-25 23:22:04
Nagyon aranyos vagy, igazán jó lenne. Az a baj, hogy a kutyám panzióba kell adnom és már idős, nem szeretném sokáig egyedül hagyni. Ha még éjjel viszaérek, korán reggel már tudok érte menni. Meg aztán nem is akarok Szegeden aludni, így is éppen elég sokba kerül nekem ez a kis kiruccanás. Odafelé viszont szívesen beszállok.
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 542008-03-24 12:47:38
Kedves Csapos!
Kitörölnéd a 32. hozzászólást és mindazt, ami ahhoz kapcsolódik?! (ezzel együtt, ha kérhetem)
Előre is köszönöm!
Balett-, és Táncművészet • 2432008-03-24 10:21:41
Őszinte részvétem a családnak és a barátoknak.
Az elmúlt években szinte az összes herceget és királyfit eltáncolta nekem, maga volt a megtestesült szépség és poézis. Köszönet az élményekért.
R.I.P. Ifj. Nagy Zoltán
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 19932008-03-16 11:55:36
Sok szeretettel gratulálok!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 213742008-03-13 20:39:47
Mielőtt valaki belém köt: eddig csak a már megtartott három előadáson, de megvan a jegyem a negyedikre is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 213732008-03-13 20:28:13
Én is el vagyok ragadtatva a Jenúfától, az idén mind a négy előadáson ott voltam. Ott lehettem, kis szerencsével. Én is sajnálnám, ha levennék, de arra is tekintettel kell lenni, hogy nem "közönségdarab", nem érdemes túljátszani. Ha a repertoáron tartásának az az ára, hogy most egy-két évig pihentetik, akkor nem bánom, tegyék, de két év múlva kapjuk újra vissza.
Ugyanakkor nem lehet nem szóvá tenni, hogy a Háznak a gazdaságos működés mellett a közönségnevelés is fontos feladata lenne. Ezt pedig a művészileg magas színvonalú darabok marketingelésével is megtehetné. Csak Pucciniből és Verdiből nem lehet megélni. Illetve meg lehet, csak akkor a küldetésének csak kis hányadát teljesíti a Ház.
Politikai homokozó • 183042008-03-10 12:22:05
Olyan nincs, hogy "adják vissza a pénzt!".
A szolidaritáson alapuló biztosításnak ugyanis pont az a lényege, egy kockázatközösség tagja vagy. Ha éppen szívátültetésre lenne szükséged vagy egy súlyos májgyulladásból kéne kigyógyulnod, akkor mindjárt felhasználnád azt a pénzt, amit eddig befizettél. Ha nem, hát az csak neked jó.
Az is a szolidaritás alapú biztosítást jellemzi, hogy a generációk kvázi kölcsönöznek egymásnak. A munkaképes korúak finanszírozzák a gyermekkorúak taníttatását és a munkából kiöregedettek nyugdíját. Húsz vagy harminc év múlva átlépnek egy másik generációba, ahol az előbb eltartott gyerekek finanszírozzák a nyugdíjat. és így tovább, és így tovább, ezt a láncot nem lenne szabad megszakítani. Éppen az a baj, hogy a szocializmus idején azt gondolták, hogy a generációk kockázatközösségét át tudja venni az állam.
Hát nem tudja átvenni.
És tetszikv agy nem, de az egészségbiztosítás kockázatközösségét sem pótolhatja az állam.
Fizetsz egy elviselhető összeget azért, hogy ha kell, a közösség fizesse helyetted az elviselhetetlenül magas összeget. Ha nincs rá szükséged, mert százhúsz évesen leesel az almafáról és agyalapi törésben halsz meg, hát akkor gondolhatod, hogy hiába fizettél. Csak hogy ezt soha nem tudhatod előre, szóval olyan nincs, hogy adják vissza a pénzt. Minden normális, kockázatközösségen alapuló biztosítás így működik.
Politikai homokozó • 182612008-03-09 21:27:24
"...Wotan monológját..."
Ha ez alatt Wotan búcsúját érted, én máris megszavazom.
Politikai homokozó • 182582008-03-09 21:12:48
A létező szocializmus mai fejlettségi fokán sajnos még nem tartunk ott, hogy mindenki szükségletei szerint részesülhessen a megtermelt javakból.
Politikai homokozó • 182542008-03-09 20:56:35
Kampánycsend miatt le volt zárva a topic.
Te hogy jutottál be??
Don Giovanni • 1812008-03-09 11:59:03
Bizony térjünk vissza!
ittvn mindjárt a létező talán legaszexuálisabb La ci darem la mano. Nem is értem, hogy csinálják, hisz hangilag Rost és Allen is rendben van, az egész mégis valahogy olyan .... hm, aszexuális. Nem is értem, Zerlinát mi veszi rá az első Andiamo!-ra. Menne szobára a fene ezzel a nyársat nyelt, vámpír parókás pasival, ráadásul egy ilyen félresikerült, fallikus szimbólumnak szögletes, szovjet hősi emlékműnek elfuserált szobor mellől.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1772008-03-08 11:13:49
Utasként betársulnék olyan autóba, ami április 11-én Budapestről vagy vonzáskörzetéből Szegedre indul, illetve az Otello után, késő éjjel onnan vissza.

Különösen a visszaút lenne fontos.

A benzinköltség rám eső részét és a sofőr illő díjazását természetesen állom.
Don Giovanni • 1732008-03-08 11:11:06
Természetesen Batmandatore győz. Don Superman halálát Donna Barbira siratja. Donna Barbannna bánatában leszbikussá lesz. GIporello meg mit tehetne mást, keres magának új urat.
:-DDD
Miért nem szereti Tarnhelm2 Bernstein-t? • 3982008-03-03 18:46:21
Itt van belőle egy részlet.
Wagner • 12272008-02-25 21:46:05
:-DD Telyószagú!!
Ha ilyen vad, akkor inkább soha ne érjen ide ...
Wagner • 12252008-02-25 21:30:35
Az ujjatlan ruhával mondjuk egyetértek, az tényleg förtelmesen áll nem csak Brünnhildén, de a többi valkürön is.
Ez mondjuk nyilvánvalóan a rendezői koncepció része, a taszítóra sminkelt Wotan, a borzas, összekarmolt valkürök, a lókoponyák és a ledőlő bálványok is azt mutatják, hogy a rendező le akarta szedni a pátoszt és a hősiesség mítoszát a darabról.
Gasteen egyébként tényleg nagyon jó, hangilag is, mozgásban is. Szépnek meg nem is kell lennie, legalábbis ebben a felfogásban.
Wagner • 12212008-02-25 12:13:01
:-)) Nem, nem veszem kérkedésnek, bár irígyellek érte.
Viszont isztambuli meg taskenti meg mindenféle ázsiai operaházakban készült kalózfelvételeket valóban csak az interneten láthatsz, az is óriási élmény ám :-)) tényleg.
Ha tudsz, szerezz be valami széles sávú internetet és a gyűjteményed néhány darabját oszd meg a világgal. Hidd el, nagyon hálás közönségre fogsz találni, pláne a régi Wagner felvételekkel.
Wagner • 12192008-02-25 10:01:09
Hát ezt igazán sajnálhatod. A jutyub az internet legjobb találmánya. Igazi gyöngyszemek vannak fent, van egy felhasználó, aki 60-70 éves lemezeket játszik fel. Csak a forgó lemezt és a tölcsért látod, karcos, porszagú, de akkor is, máshol aligha hallhatsz mondjuk Carusót! Vagy isztambuli kalózfelvételen Nemorínót :-))
Wagner • 12172008-02-25 00:08:17
Pappano vezényli azt a Covent Gardenes Ringet, amit Sieglinde belinkelt és amit éppen nézek.
Mondjuk, azóta már Siegmund sem tetszik annyira, de hát ez van :-))
itt van, mazsolázz. Jó szórakozást, nekem ideje lesz visszamennem aludni :-))
Wagner • 12152008-02-24 23:55:29
:-) Valahogy csak el kell ütnöm az időt, hát nem?
(ez a Pappano féle Siegfried nem tetszik, Siegmund viszont igen. na most mi legyen?)
Wagner • 12132008-02-24 23:29:55
Még nem, majd csak lesz, ha majd egyszer Siegfried felébreszt. Ahogy látom a dolgokat, nem igyekszik túlságosan :-))
Wagner • 12102008-02-24 23:13:36
Hugica, köszi, le sem bírok szakadni a youtube-ról :-))
Nem csak a Göttert, de a teljes Ringet felpakolta az illető, sőt, még a mi pesti Lohengrinünket is. Siegfried nem tetszik, a többiről majd később, most vadul videózok :-))
Wagner • 11912008-02-24 01:09:07
:-DD
Természeteen nem.
Csak azt akartam mondani, hogy mire ide eljutottunk, Sachsunkból kifogyott a szusz, és jobb lett volna, ha nincs ott neki a végén még az az iszonyú monológ. És mivel az sem működik, hogy a főszereplő hangi állapotától függően lovagunk vagy elsőre elfogadja a mesteri címet, vagy csak némi rábeszélés után, szóval jobb lett volna eleve kihagyni azt a monológot.

Magamtól eszembe sem jutna egyébként ilyesmi, csak éppen január óta háborgok azon, hogy a Tannhauser szerelmi kettőséből kihúzták a betoppanó Wolfram lemondó sóhaját. Ezt még mái napig sem bírtam megemészteni, tudod, ha azt képesek voltak kihúzni, hát akkor "Lássuk Uramisten, mire megyünk ketten!!" alapon hagyjuk a Sachs monológot is. Az legalább tényleg kicsit furcsa ott egy vígopera végén.

Nna, elég fényes a körmöm, ma már nem reszelgetem tovább.
Wagner • 11882008-02-24 00:12:41
És méghozzá micsoda Kothner!
Azokat az I. felvonásbéli koloratúrákat végteleníteni kéne és beprogramozni a kispárnámba.
Lovagköltőnk is megérdemelte a koszorúját.
Ha Wagner mester meg tudta vona állni, hogy az utolsó tíz percben ne énekeltessen Sachs-szal a nagy német kultúráról, ma egy majdnem tökéletes előadást hallhattunk volna.
Wagner • 11672008-02-23 11:29:51
Saját találmány, hogy a cukorkát otthon ki kell csomagolni és begöngyölni egy darabka folpack fóliába. Nem táskába kell tenni, hanem még a karmester bejövetele előtt kivenni, kézben tartani. Nem ragad, hisz azért van folpackban. Aztán amikor nagyon kapar az ember torka, akkor a folpackból már hangtalanul ki lehet csomagolni.

Egyébként rejtély számomra, hogy nincs egy olyan cukorkagyártó, aki rájött volna erre a problémára és kifejlesztett volna egy zörgés nélkül kicsomagolható cukorkát.
Wagner • 11662008-02-23 11:26:23
:-))
Néha szoktam ilyeneket, igazi operarajongóknak ilyenkor kettéáll a füle aés szégyellősen lesütik a szemüket :-))
Wagner • 11572008-02-22 22:49:33
Fess vagy nem fess C.F., tök mindegy, igazi férfi tud lenni a szinpadon. Legalábbis amilyen gyöngéden énekelte tavaly a Tavaszi dalt szegény, sokat szenvedett Sieglindéjének, hát az igen meggyőző volt, olyat holmi kardcsörtető kis pukkancs nem tud csinálni. Közben pedig kijön a Nothung! és a Waelse! is, erősen, ércesen, ahogy az kell. Én is alig várom.
Mondjuk, a Logéjét még egy fokkal jobban, mert azt a figurát ő mutatta meg nekem, zseniális benne.
Don Giovanni • 1722008-02-10 10:28:47
:-) Értem én!!
Csak én a mellékelt hoinlapból úgy vetem le, hogy az énekes szerepel a filmen is.
manapság már tényleg Mobirelló, a nők képeit MMS-ben tárolná el úgyis. Vagy nyitna egy internetes fényképalbumot :-))
Don Giovanni • 1672008-02-09 12:37:12
Nem hinném, hogy amatőr, ahogy elnézem a többi videóját, ő maga énekel. És a zenekari kíséret sem amatőrökre utal. A playback tényleg nem pontos, de a hangulatot tökéletesen elkapta a film és nekem nagyon tetszik, hogy nem az unalmas fényképalbum lapozgatással operál. Vicces, aranyos.
Don Giovanni • 1652008-02-09 11:28:08
Leporello mobilon vígasztalja Donna Elvirát
:-DD
Társművészetek • 212008-02-04 14:04:06
Kis hülyeséget csináltam.
A március 7-i Revans című táncelőadásra vásároltam egy jegyet, és csak azután vettem észre, hogy az idén a Jenufa aznap megy egyedül hétvégén.
Én a többi napokon nem tudok színházba menni, a Jenufát pedig mindenképpen meg akarom nézni.
ha valaki átvenné tőlem a Nemzeti karzatára szóló 2000 ft-os jegyet, nagyon sokat segítene. Szóló jegy, de még van mellette négy üres szék, szóval nem kell egyedül ülnie.
Segítsetek légyszíves!
Nemszeretem zeneművek • 1602008-01-29 22:30:52
Én a Für Elise-t akkor útáltam meg, amikor elterjedtek az automata telefonközpontok és hívásvárakoztatásnál szinte mindenhol ezt nyomták. Nem tehetek róla, azóta ez a darab nem tudott a hallgatható zeneművek közé visszakerülni, számomra valószínűleg egy életre erodálódott.
Igazán sajnálom, nem hinném, hogy Beethoven ilyen szándékkal írta.
W.A.Mozart • 12822008-01-29 12:10:07
Nem tudom már, hogy ki és melyik topikban javasolta, hogy nézzem meg a Merlinben az Ascher Tamás rendezte Varázsfuvolát, de ezúton szeretném neki megköszönni a tippet.
Vasárnap délelőtt megnéztem és remekül zsórakoztam. Annyi friss humorral és kedvességgel megcsinált előadás, teljesen elbűvölt. Kétségtelen, hogy nem vájt fülűeknek való, inkább mjüzikel mint opera, de kedves hangú, nagy szinészi tehetséggel megáldott fiatalok adják elő és képesek feledtetni a zenei hiányosságokat. Rengeteg gyerek volt, ők is nagyon élvezték, a szünetben és előadás végén is énekeltek, utánozták a szinészek mozdulatait. Ezzel a darab teljesítette is a második legfontosabb küldetését (az első ugye a szórakoztatás) - megszerettette a zenés színházat a közönségével.
Nekem a bele rendezett pikáns kis fordulatok is tetszettek, jópofa és bőven belefér, hogy az Éj Királynője és Sarastró közösen vetik alá a mindneféle próbáknak a fiatal szerelmespárt. Aranyos az egész, jó szívvel javaslom bárkinek, hogy megnézze.
És még egyszer, köszi a tippet!
Wagner • 11002008-01-24 17:07:25
Én azt hiszem, hogy az első felvonás nehéz, már legalábbis a szöveg miatt. A magyar fordítás is elég bonyolult, nagyon hasonlóak a versszakok, mégis egész mást jelent a szöveg.
De mindegy egyébként, súgó ide vagy oda, Bándi akkor is eddigi legkatartikusabb élő Tannhauser élményemet nyújtotta.
Már alig várom, mi lesz most szombaton :-))
Wagner • 10762008-01-21 11:11:21
:-)) Nem tőlem, a királynőtől kapta, imhol-e.
Meg is érdemelte, sőt.
Wagner • 10742008-01-21 10:45:11
itt van a Sydney-i Mesterdalnokok fináléja.
Én sem pont így szeretném Sir McIntyre-t megőrízni magamban.
Nekem is a Prey + Molnár András + Sólyom-Nagy Sándoros verzióra fáj a fogam, csak piszok drága. Majd valami születésnapra, hogy azért neve is legyen a gyereknek :-))))
Wagner • 10492008-01-20 08:51:48
Bachanália
finálé
Hogy mi van a kettő között, az csak akkor derül ki, ha tényleg megveszem a lemezt. Elég vadnak tűnik, de ebben legalább nem tekeregnek a lanthurcolók a földön :-))) Mondjuk írtam annak, aki felrakta, hogy legalább a zarándokok kórusát tegye még fel. Mert találtam egy met-es produkciót is a gyönyörű hangú Marton Évával, de abban olyan rettenetesen nyekereg a kórus, hogy azt azért inkább mégse.
Wagner • 10472008-01-20 00:44:05
Éppen most nézegetem a Tannhauser DVD-ket, eddig ezt gondoltam első darabnak, legalábbis abból kiindulva amit a youtube-on találtam. De most hogy ezt írod, hát lehet várok még. Arra azért tényleg kíváncsi vagyok, milyen az amikor a csajok nem felhábordnak a Vénusz barlang említésére, hanem tombolnak :-)))
Wagner • 10462008-01-20 00:38:33
Hát igen, ez az, hogy a külön jegyzik, ezért a legtöbb darabban el is különül, szinte idegen test a balettbetét.
Itt is, de legutóbb például a Nürnbergiben is zavart, hogy teljesen eltérő ruhában, méltóságteljesen, mint egy báli nyitótánchoz bevonul a balettkar, ellejti a koreográfiát majd ünnepélyesen kivonul. Mindezt egy jófajta falusi mulatságban, ahol ugye inkább jellemző az, hogy derékon kapják a leányokat, mint hogy páronként bevonulnak. Kicsit összedolgozhatna a rendező meg a koreográfus, hogy valami egységet mutasson az előadás és a balett ne csak betét legyen, hanem a cselekmény szerves része. Merthogy annak kéne lennie, szerintem legalábbis.
Wagner • 10402008-01-19 23:31:38
Én egy feltétellel hagynám bent a lantot; ha az összeveszés végén Vénusz amúgy jól felparikázott menyecske módjára hűtelen Tannhausere után vágja :-))
Vagy legalább útilapu gyanát a markába nyomja, vidd a fenébe, ennyit hoztál, ennyit vihetsz.

Egyébként igaz, tényleg jobb lenne hagyni az egészet a francba. A szarvasfejekkel és a kupákkal együtt. A vadászok manapság már úgyis inkább laposüvegből isznak. Az egész rendezésben egyetlen frappáns dolog van, amikor a késve beeső Tannhauser ormótlanul leül. Attól is falra mászok, amikor az apródok ünnepélyesen behozzák a vezeklőcsuhát, egy zarándok meg a botot. A nemesek bevonulásáról nem is beszélve. A XXI. században egy dalnokversenyen, tulajdonképpen egy kultúrműsoron elkülöníteni a nőket és a férfiakat, mit ne mondjak, kinyílik a zsebemben a bicska.

Azt viszont imádtam, ahogy Tannhauser a végére szétesett, Bándi nagyon jól csinálta. Molnár Tannhauserét sajnálni szoktam, az egy jóravaló, helyét nem találó fiú aki hozott pár rossz döntést és nincs több megoldási lehetőség előtte. De ennek a vasárnapi és pénteki Tannhausernek a halála majdnem megkönyebbüléssel töltött el. Amennyi frusztráció és indulat felhalmozódott benne, ha van még egy felvonás, kiírtja fél Wartburgot. Már az ő római történetmesélésére érdemes lenne alapozni egy új rendezést.
Wagner • 10362008-01-19 21:08:30
Az még csak hagyján, elvégre tök mindegy, hogy hol, a lényeg, hogy felfedezték. Köszönettel a hálás utókor. Egyébként is, az legalább oda való.
Az a baj, hogy a földön alázatosan kúszó-mászó, csúszkáló szolgálóleányokat is felfedezték. Ha agyonütnek sem értem, miért kell egy lantot laposkűszásban átadni egy dalnoknak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 207922008-01-14 21:36:30
Az én egyik barátnőm gyereke ennek a Varázsfuvolának a végére belázasodott, soha többé nem tudta rábeszélni, hogy operába menjen.
Tömény unalom az egész, semmitmondó, már régen csinálni kellett volna heylette egy jobbat. Vagy mindjárt kettőt, egy gyerekeknek valót, és egyet felnőtteknek.
Ez a vesszőparipám, nem tehetek róla, de tényleg útálom ezt a jelenlegi rendezést.
Wagner • 9312008-01-14 21:30:14
"soha sem fogom megérteni, hogy Erzsébetnek miért kell háttal énekelnie az imát a harmadik felvonásban"


khm.
Khmkhm.
Szerintem azért, mert csak így érvényesül a félkörben kiterített palást szép redőzése.
Bocsánat.
Nagyon rosszindulatú vagyok, de ez van, ez az élőképekkel operáló rendezés velejárója. Ugyanezért kell a szarvasfejeket is körbehurcolni.

A tegnapi előadás egyébként csodálatos volt, Bándi életem egyik nagy Tannhauser élményét okozta, ezúton is köszönöm.
A főbb szerepekben mindenki remekelt, a négy kisebb dalnok meg hát oylan volt, amilyen. Szendrényit nagyon sajnálom, örültem hogy megkapta az előadást, de nem volt meggyőző. Talán túl sokat akart, talán valóban bizonytalan. Én azért még nem írnám le, szép emlékeim vannak vele kapcsolatban.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152762008-01-12 13:39:03
a tévéközvetítés benne is van a filmadatbázisban. itt
Sajnos nem Kasza Katalinnal.
Egyébként igazad van, inkább különlegességnek számít, emlék, azok vennék, akik valamelyik művészhez kötődnek. ha a MÁO foglalkozna ilyesmivel, egyértelműen a házi kiadások között lenne a helye.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152682008-01-11 23:49:47
Tudom, kibogarásztam a honlapjáról.
De tudod, azért is érdemes félistennek lenni, mert az tartós állapot. Nem fiatal, nem is egészséges, de még mindig félisten, és marad is az, amig működő lemezjátszók vannak.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152672008-01-11 23:44:55
Ez az a Parsifal Ferencsikkel, Polgárral, Molnárral?
nem is tudom, mit adnék érte, ha végre kiadnák digitálisan. Olyan nincs, hogy ez a felvétel még nem jött ki, égen földön keresem.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1212008-01-11 17:54:22
pontosan
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1202008-01-11 17:52:53
Persze, de a második szereposztás nem is biztos, hogy ott van, mert ő majd csak a harmadik előadástól énekel. Egyébként meg neki is kell cover. A cover mindkét szereposztást helyettesítheti, ha úgy alakul.
Wendler miért lenne ott a premieren, lehet, hogy aznap éppen Pesten énekel. Szerződésfüggő persze.
A cover tényleg olyan, mint a válogatott keretben a tartalékos.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152632008-01-11 17:46:41
Azt elhiszem, Hofmann Siegmundját én is zabáltam volna :-))
Egyébként nem is úgy néz ki mint egy rocksztár, sokkal inkább mint egy fiatal germán félisten.
Sajnálom, hogy élőben aligha hallhatom már. Van egyébként honlapja is:
http://www.peterhofmann.com/
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1162008-01-11 17:44:16
A cover az nem helyettes, még csa nem is beugró, hanem vésztartalék. Minden nagy operaházban ott van, ha bárkivel bármi történik, beugrik. Nem a második szereposztás jön be, hanem ő, mert be van öltözve és be van énekelve is. A cover alkalmazása nem meglévő vagy hiányző énekesi kapacitás kérdése, hanem az előadás biztonságát növeli. Ha a kellékes rossz kést ad és Chénier tényleg leszúrja a most hirtelen nem jut eszembe kit, akkor jön a cover és még mindig lehet folytatni az előadást - csak hogy egy meglehetősen szélsőséges példát hozzak. Gyakoribb eset a hiszti (mint Alagnánál) vagy hirtelen berekedés, elcsúszás, ilyesmi. És azt hiszem, a rendező is az olcsóbb coverrel kísérletezi ki az előadást és a jól fizetett sztárokat már "csak" betanítja. Ez sem emberanyag kérdése, inkább a nagyok kímélése. És ez így van jól szerintem, nagyon helyes, hogy Szegeden gondolnak rá.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1062008-01-11 15:41:47
Én nem látom olyna borzasztónak a cover szó használatát, hisz nincs rá pontos magyar megfelelő. Sem nem második szereposztás, sem nem helyettes, még csak nem is dublőr. A cover az cover, aki erre jelentkezik, tudja, hogy neki kell bepróbálnia a darabot és lehet, hogy soha nem fog benne szinpadon énekelni de az is lehet, hogy igen.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152592008-01-11 15:38:47
Mesélj az előadásokról légyszives.
Mikor, melyik rendezésben, kik voltak a partnerek, hányszor, jó volt-e, ilyesmi.
Ő a kedvenc Wagner tenorom :-))
Opernglas, avagy operai távcső... • 152562008-01-11 15:03:57
Peter Hofmann énekelt Pesten?
Opernglas, avagy operai távcső... • 152212008-01-08 22:28:48
megvan, köszönöm a tippet!
27-én vasárnap meg is tudom nézni :-))
Köszi mégegyszer!
Opernglas, avagy operai távcső... • 152192008-01-08 21:50:25
Megnézném.
ez az?
Opernglas, avagy operai távcső... • 152172008-01-08 21:31:57
Jah, még valamit.
Nem hinném, hogy a fiatalokat magyar nyelvű előadásokkal lehet becsalni az operába.
A fiatalok figyelmét friss, akciódús rendezésekkel lehetne felkelteni.
De ugye meg kell csak nézni a MÁO műsorát. Se Pomádé, se Háry (pedig ugye Kodály év, cöcöcö, hát legalább most elővehették volna). A Varázsfuvola még felnőttnek is unalmas, nemhogy egy kiskamasznak. Akit arra egyszer elvisznek, ha csak nem született zenerajongó, az többet nem kívánkozik operába mert nem is érti, hogy mit kószálnak ott a nénik és a bácsik. De bizoyn jellemző ez szinte majdnem minden repertoárdarabra.
A mai fiatalok vizuális kultúrája nagyon eltér a régebbi generációkétől, ezt az operák szinpadra állításánál figyelembe kéne venni.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152162008-01-08 21:19:31
Én a Mozart maratont csak rádióban hallottam, pontosabban a Cosit adták le. Igazság szerint el voltam ájulva a szövegtől. Zseniális, friss nyelvezetű fordítás volt, a zenére is illett, bár a Cosit nem ismerem annyira, de az én fülemnek rendben volt. És ami nagoyn fontos, hogy az éneklésből kristálytisztán lehetett érezni a szereplők lelki állapotát.
Szóval hajlok arra, hogy jó szöveggel, mondom JÓ szöveggel, nem ezekkel a rettenetes, bornírt szó szerinti fordításokkal lehet magyarul operát énekelni. Nem fordítógépekkel kell csináltatni, hanem zseniknek kell odaadni a fordítást és akkor működik.
Az a nagyobbik baj, hogy az ősszel hallottam egy Bánk bánt, és Molnár Andráson kívül senkinek, tényleg senkinek a szövegét nem értettem.
Ez viszont gáz.
Ildebrando D’Arcangelo • 1372008-01-05 15:41:44
Pont ilyennek képzelem Escamillót. Kicsit pojáca, nagyon önhitt, már csak néhány szédült leányka kellene, akik a csupasz mellükre kérnek tőle autogramot. Meg fél tucatnyi paparazzó, hogy élóben közvetítsék a nagy torreádor hódításait.
Szegény Don José, esélye sincs. Még ha librettó szerint lenne is, akkor sincs.
Richard Strauss • 3812008-01-04 09:42:32
Sőt, most kapcsolok, nagyon korán kezdődik, szóval már előadás után visszavihetem, ha bérletről van szó.
Richard Strauss • 3802008-01-04 09:35:36
Ha valaki a már meglévő jegyével, bérletével nem tud elmenni a vasárnapi Elektrára, én szívesen átveszek 1 db-ot.
Sajnos csak az olcsóbbik fajtában tessenek gondolkodni. Ma vagy holnap tudok elmenni a jegyért, kifizetem, ha pedig bérlet, azt hétfőn postán visszaküldöm.
Don Giovanni • 1522008-01-03 13:06:46
Jé, tényleg, kerestem pedig a honlapján, de csak most vettem észre, hogy iadták CD-n.
Kár, hogpy nem DVD-n, a rendezés is nagyon tetszik.
Don Giovanni • 1512008-01-03 13:01:34
Nyilván az, de akkor is: nálam csak sokadik lehet a listán - hogy stílszerű legyek :-))
Én először Polgártól kaptam meg azt az élményt, hogy a szép éneklés mögött csomó minden ott van még: káröröm, cinizmus, szervilizmus, még egy pillanatnyi sajnálat is, amiért szegény Donna Elvirát úgy átvágta a gazdája.
Szóval, az én nagykönyvem első oldalán Polgár szerepel és a többiek akármilyen jók is, csak a sokadik oldalon kaphatnak helyet.
Szerintem az elsőre még Don Giovanni is emlékszik, nem hogy én :-))
Ildebrandó egyébként nekem is nagy kedvencem, már nézegetem, hogy milyen lemezt vegyek vele.
Don Giovanni • 1492008-01-03 12:54:23
és a legjobb DG finálé, amit el lehet képzelni. Azzal együtt is, hogy minden vágyam 1801-dik névként bekerülni abba a bizonyos nagykönyvbe, én magam is beállnék abba a láncba, ami a Commandatore kézfogását közvetíti. De hát ettől jó egy előadás, hogy ellentmondásos érzelmeket tud ébreszteni a nézőben és hallgatóban.
Valami lidércesen túlvilági Commandatore és DG halálsikolya is olyan, amilyennek egy elkárhozott lélekét elképzelem.
Don Giovanni • 1432008-01-03 12:00:41
Kiskamaszok Don Giovannit játszanak
Nagyon édesek, tényleg!
Polgár László • 462008-01-03 10:35:02
Polgár mint Rocco
Szerintem is igen meggyőző.
Arról nem beszélve, hogy a lentebbi videóból kiderült az is, hogy egészen kiváló Papageno. Ami nekem tényleg meglepő, én ugye csak Sarastronak hallottam még élőben.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Dósa Csenge (hegedű), Hagewara Riku (gordonka), Yui Yamane (zongora)
moderátor: Fülei Balázs
"Hangulat Junior"
A megtett út szépsége
SCHUBERT: Esz-dúr zongoratrió, D. 929

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Szűcs Máté (brácsa)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Kovács László
SCHUMANN: Manfred-nyitány, op.115.
HINDEMITH: Der Schwanendreher
DVOŘÁK: Szláv táncok, op. 46., op. 72. – válogatás
A mai nap
született:
1887 • Arthur Rubinstein, zongorista († 1982)
1932 • Szendrey Karper László, gitárművész († 1991)
1944 • John Tavener, zeneszerző († 2013)