vissza a cimoldalra
2019-04-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (26)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4338)
Társművészetek (1301)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: kothner
Leírás:
Honlap:
   


kothner (120 hozzászólás)
 
Pál Tamás, karmester • 212008-05-28 10:00:06
Tisztelt Karnagy úr, úgy tudom, hogy a Turandot magyarul megy az idei szabadtérin Szegeden. Nagyon érdekelne, mi Karnagy úr véleménye erről, és egyáltalán a magyar nyelvű operaelőadásokról.
Pál Tamás, karmester • 72008-05-24 22:16:04
Kedves Pál Tamás, méltányolom szándékát, hogy blogjában elsősorban nem személyes jellegű kérdésekkel óhajt foglalkozni, mégis... Olvasva Győriványi karmester úr utolsó bejegyzését, megkérdezném: az ön mellőzésében is szerepe lehet Kovács karnagy úrnak?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3962008-04-17 08:17:59
Még a legintenzívebb rendezés is csak egy határig determinálja a szereplők alakítását. Világos, hogy ha Cura énekel, az az Otello az ő alakítása, ugyanígy van ez Wendler esetében is. Azt azonban értelmetlenség vitatni, hogy mindkét alakítás Anger rendezésén belül zajlik, attól nem lehet független.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3902008-04-15 15:03:45
Nagyjából egyetértek "dni" kritikájával, de a kórus teljesítményét többre tartom egy még oly pozitív mellékmondatnál. Színházi együttes, amelynek jó része (mintegy a fele) kisegítőként lép föl a produkciókban, nevetséges pénzért, hatalmas lelkesedéssel, komoly szakmai tudással. Brávó!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3842008-04-14 20:09:14
Fáy Miklós ott volt az előadáson? Kiváncsi vagyok a Fáy - Cura párbeszéd újabb fejezetére.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1802008-03-25 22:56:48
Ja! A YouTube-on található, bocs.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1792008-03-25 22:55:44
Most hallgattam meg Kelemen Zoltán "Nemico della patria" felvételét a szegedi decemberi gáláról. Egészen fantasztikus! Mindenkinek ajánlom! Ez az ember egy nagy énekes!
Olvasói levelek • 55662008-03-18 23:34:19
Kedves Búbánat, neked kellene elnézést kérned a Momus olvasóitól, a Muzsikában nem jelent meg a hír, amit te állítólag olvastál.
Olvasói levelek • 55612008-03-18 22:36:59
Kösz Zéta, kösz Macskás, tudtam, hogy nem lehet igaz.
Házy Erzsébet művészete és pályája • 11462008-03-17 22:06:49
Kedves Búbánat, a hír megdöbbentett, alig tudom elhinni. Kerestem mindenhol, a Muzsikában, a Magyar Nemzetben, ahova Kerényi Mária rendszeresen írt, Nem találtam. Biztosan igaz?
Opernglas, avagy operai távcső... • 154722008-02-25 17:07:04
Én is ott voltam 23-án a bécsi Parasztbecsület-Bajazzók előadáson. a Mascagni mű hihetetlenül színvonaltalan előadásban hangzott el. Vontatott, jelentéktelen zenei megformálás, lélektelen, sápadt, méltatlan hibáktól tarkított zenekari teljesítmény, közepes kórus-nívó. Seiffert valóban nagyszerű volt és Lukács Gyöngyi sem volt rossz, bár nem is volt igazán kiemelkedő. Ponelle rendezése vagy eredendően felületes, vagy az idők folyamán megkopott. A karmester, Marco Armiliato teljesen éretlennek bizonyult Mascagni remekművéhez, technikája semmi, átélés, értelmezés semmi, elsősorban az ő hibája a kifejezetten sikertelen előadás.
Leoncavallo művéhez több köze volt, jobb is volt a színvonal, meggyőzőbb a drámai vonalvezetés, bár a zenei rendetlenség itt sem volt sokkal kisebb. Iveri bárkivel is összehasonlítva nagyszerű volt, Cura valóban nyegle és mesterkélt, bár még mindíg létségtelenül jól énekel.
Számomra a következtetés: becsüljük saját értékeinket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 202122007-10-21 21:31:44
Szeretnék egy erősen provokatív hozzászólással új életet lehelni ebbe a haldokló fórumba. Van új Főzeneigazgatónk, aki lépten-nyomon lenyilatkozza, hogy tulajdonképpen még nem tisztázott, mit várnak tőle, de azt biztosan nem fogja teljesíteni. Egyértelművé tette azt is, hogy 2008-ig a lábát sem teszi be az intézménybe. Eközben a Műpában - ott is kvázi Főzeneigazgatóként - egyre másra állítja színre a féllábú operaprodukciókat. Arról is beszélt nemegyszer, hogy nem fogja cserben hagyni a Rádiózenekart. (Lehet, hogy így van, ám eközben a Rádiózenekar nyilvánosan agonizál, mert nincs senki - a Főzeneigazgató úr sem - aki megvédené.)Mindezeket nyilván nem ingyen teszi, miközben a magyar zenei együttesek, így a gondjaira bízott Opera is keservesen szúkölködnek.
Fel kell tennem a kérdést: van olyan univerzális zseni, aki egyszerre három helyen tud felelősen helytállni? Másik, legfontosabb kérdésem: mi az oka, hogy a szakma szótlanul tűri ezt a cinikus, szókimondó impertinenciát?
Harmadik mellék-kérdésem:látta már valaki Főzeneigazgató úr pályázatát, tudható-e valami arról hogy - legalább 2008-tól - hogy képzeli el a MÁO megűjítását, mi a véleménye at Erkel Színházról, egyáltalán a helyzetről, stb?
Utolsó kérdésem: mért tűrjük ezt az ocsmány porhintést?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 201862007-10-08 23:21:32
Lehet, hogy közfelháborodást keltek, de a legutóbbi Tosca előadáson Tóth János, no meg Gárday Gábor csúcsot javítottak ripacsériából. Ami a vitát illeti, szerintem az operaénekes sorsokat jelenít meg a színpadon, s ehhez teljes odaadás és beleélő képesség szükséges. Az énekelni tudás alapkövetelmény. Az már egyedi eset, hogy valaki a lábával ritmust dobolva is képes erre, vagy sem. Ágay Karola a Cosiban meg sem mozdult az E-dur rondó eléneklése közben, csak éppen a jelenléte, a mély megértés és a kifejzés szabadsága tökéletes hatást keltett.
TOP 10 - Karmesterek • 822007-10-08 23:05:01
Üdv kedves lámpaoltogató, végre valaki nem a protokollistáról válogatja a nagy neveket, hanem személyes élményekből ítél. Az enyémek:
Ferencsik János
Carlos Kleiber
Medveczki Ádám (fiatalon)
Lamberto Gardelli
Claudio Abbado
Oberfrank Géza (fiatalon)
Paolo Gavazzeni
Leonard Bernstein
Pál Tamás
Héjja Domonkos
Opernglas, avagy operai távcső... • 144622007-09-12 21:13:45
Felháborító és elfogadhatatlan Székhelyi politikája, érvelése nevetséges. Lefelezni az operaelőadásokat abban a városban, amelyik legalább annyit - ha nem többet - tett a magyar operaművészetért, mint a főváros, egyszerűen aljasság.S mindezt ugyanazzal az előadásszámmal, mint tavaly, tehát nem lett kevesebb előadás, csak az opera lett kevesebb. Védhetetlen. Ordítsunk, tiltakozzunk, tüntessünk! Curát ebbe belekeverni tiszta őrültség, jöjjön és énekeljen, az ő honoráriumának semmi köze nincs a tapinthatóan destruktív, operaellenes igazgatói tevékenységhez.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12942007-09-04 22:21:51
Hát mindenesetre annál többet, mint a fejüket a partitúrába dugó kontárok mondanak
Opernglas, avagy operai távcső... • 143882007-09-01 16:23:49
Poldini Törökbálinton.
Összeszedett jó kis előadás. Zeneileg szinte hibátlan, ami annál figyelemreméltóbb, mert Pál Tamás és a MÁV Szimfónikusok az énekesek háta mögött muzsikáltak, néha 10-15 méterre a nézőtérre ki-kilátogató szólistáktól. Érsek Dóra csúcs, de a többiek is jók. Látható, tapintható volt az alapos felkészülés, csak az a kérdés, rá lehet-e tenni ilyen mázsás pszihológiai terhelést erre a fínom, habkönnyű muzsikára (Galgóczy Judit rendezte)? Mégis, összességében nagyszerű dolog, hogy született egy profi operaműhely a "periférián". Komoly, nagy siker volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 197902007-06-08 09:48:05
Hát!?.... Az új főzeneigazgató nem tudja, hogy mit várnak tőle, nem tudja, hogy mit akar. Vajon mit írhatott a pályázatába? A Rádiózenekar nagyon várta őt, most keserűen csalódniuk kell, az Operában is sokan reménykedtek, hogy kinevezése jóra vezet, de úgy gondolom, ez így nem jelent semmit. Neki sem lett volna szabad elvállalni, és a kinevezőnek sem kellett volna kiszúrni a világ szemét az ő nevével.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Varga Zsuzsanna (oboa, oboa d'amour), Ruskó Rózsa (fuvola), Farkas András (tenor), Riho Noma, Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
"Hangulat Extra"
J.S. BACH: G-dúr triószonáta, BWV 1039
J.S. BACH: Wie schön leuchtet der Morgenstern, BWV 1 - Ária, No. 5 (Unser Mund und Ton der Saiten)
HÄNDEL: g-moll triószonáta, HWV 393
J.S. BACH: F-dúr prelúdium és partita, BWV 833
J.S. BACH: a-moll minor partita - részletek
J.S. BACH: Liebster Gott, wenn werd ich sterben?, BWV 8 - Ária, No. 2 (Was willst du dich, mein Geist, entsetzen)

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc és a Schumann-házaspár"
SCHUMANN: Mirtuszok, op. 25 – 1. Widmung (Ajánlás)
SCHUMANN: Liederkreis, op. 39 – 12. Frühlingsnacht (Tavaszi éj)
SCHUMANN: Asszonyszerelem, asszonysors, op. 42 – 2. Er, der Herrlichste von allen (Ő, a legtökéletesebb)
Fenyvesi Gabriella (ének), Szabó Ferenc János (zongora)
SCHUMANN-LISZT: Liebeslied (Widmung)
Kocsis Bálint (zongora)
Clara SCHUMANN: Dalok Jucundéból, op. 23
Topolánszky Laura (ének), Szabó Ferenc János (zongora)
SCHUMANN: C-dúr fantázia, op. 17
Demény Balázs (zongora)
Bevezetőt mond: Eckhardt Mária

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Konzis koncertek - Versenygyőztesek"
VIVALDI: C-dúr mandolinverseny, RV 425
Oláh Vilmos (gitár)
Közreműködik: Bogdányi Roland (gitár)
MOZART: 3. (G-dúr) hegedűverseny, K. 216 – 3. Rondeau. Allegro
Kóbor Éva (hegedű)
BOTTESINI: 2. (h-moll) nagybőgőverseny – 2. Andante, 3. Allegro
Puporka Jenő (bőgő)
MOZART: „Là ci darem la mano” – Don Giovanni és Zerlina kettőse a Don Giovanni 1. felvonásából
Halász Gergely, Dolhai Luca (ének)
CSAJKOVSZKIJ: Pezzo capriccioso, op. 62
Donáczi Cseperke (cselló)
Jazz-standardek feldolgozásai és jazz-improvizációk
A Jazz Tanszak növendékei
Nagy Emma Zenekar: Nagy Emma (ének), Kapolcsi-Szabó Levente (zongora), Kuti Laura (basszusgitár), Virág Benedek (gitár), Majsai Roland (dob)
Thorpe Gáspár Quartett: Thorpe Gáspár (gitár), Csikós Áron (dob), Nikola Bugarcic (basszusgitár), Kun Bálint (percussion)
Közreműködik a Bartók konzi szimfonikus zenekara
Vezényel: Dubóczky Gergely

19:00 : Budapest
Duna Palota

Almira Emiri (zongora), Vámosi-Nagy Zsuzsa (fuvola)
BARTÓK - PAUL ARMA: Magyar paraszt dalok fuvolára és zongorára
KODÁLY: Meditáció
ZOMBOLA PÉTER: Változó változatlan
SCHUBERT-LISZT: Szerenád
DOHNÁNYI: Ária fuvolára és zongorára
LISZT: E-dúr Legenda
BORISZ PIGOVAT: Lule Bor (Hóvirág) - albán népdal
PAOLO MARZOCCHI: Moj e vogel si floriri (Te kis aranyos) - albán népdal
FARKAS FERENC: Bihari román táncok fuvolára és zongorára

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rőser Orsolya, Németh Judit, Balczó Péter, Kálmándy Mihály (ének)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: Vásáry Tamás
BEETHOVEN: Fidelio – nyitány, op. 72
BEETHOVEN: 3. Leonóra – nyitány, op. 72b
BEETHOVEN: 9. (d-moll) szimfónia, op. 125

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sümegi Eszter, Szántó Andrea, Fekete Attila, Cser Krisztián
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar
Karigazgató: Somos Csaba
Vezényel: Kobajasi Kenicsiró
VERDI: Requiem
19:00 : Salgótarján
Zenthe Ferenc Színház

Operát az Operából! – Belföldi turné
'Puccini Itáliája' operagála
Koncertszerű előadás

19:00 : Pécs
Kodály Központ

A PTE Zsolnay Vilmos Fúvószenekar hangversenye

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Miklósa Erika
Savaria Szimfonikus Zenekar
BACH: III. Brandenburgi verseny, G-dúr, BWV 1048
BOCCHERINI: D-dúr divertimento – Éjjeli őrjárat Madridban
GRIEG: Holberg-szvit op. 40
HÄNDEL: Szerelmi mámor „Il delirio amoroso” HWV 99
A mai nap
történt:
1932 • A Székely fonó bemutatója (Budapest)
született:
1875 • Huszka Jenő, zeneszerző († 1960)
1967 • Lukács Gyöngyi, operaénekesnő