vissza a cimoldalra
2019-08-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1348)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1331)
Plácido Domingo (782)
Élő közvetítések (8084)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61869)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (469)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3395)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4551)
László Margit (209)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1742)
Franz Schmidt (3410)
Opernglas, avagy operai távcső... (20298)
Balett-, és Táncművészet (5871)
A nap képe (2142)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Simándy József - az örök tenor (621)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: kothner
Leírás:
Honlap:
   


kothner (120 hozzászólás)
 
Pál Tamás, karmester • 212008-05-28 10:00:06
Tisztelt Karnagy úr, úgy tudom, hogy a Turandot magyarul megy az idei szabadtérin Szegeden. Nagyon érdekelne, mi Karnagy úr véleménye erről, és egyáltalán a magyar nyelvű operaelőadásokról.
Pál Tamás, karmester • 72008-05-24 22:16:04
Kedves Pál Tamás, méltányolom szándékát, hogy blogjában elsősorban nem személyes jellegű kérdésekkel óhajt foglalkozni, mégis... Olvasva Győriványi karmester úr utolsó bejegyzését, megkérdezném: az ön mellőzésében is szerepe lehet Kovács karnagy úrnak?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3962008-04-17 08:17:59
Még a legintenzívebb rendezés is csak egy határig determinálja a szereplők alakítását. Világos, hogy ha Cura énekel, az az Otello az ő alakítása, ugyanígy van ez Wendler esetében is. Azt azonban értelmetlenség vitatni, hogy mindkét alakítás Anger rendezésén belül zajlik, attól nem lehet független.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3902008-04-15 15:03:45
Nagyjából egyetértek "dni" kritikájával, de a kórus teljesítményét többre tartom egy még oly pozitív mellékmondatnál. Színházi együttes, amelynek jó része (mintegy a fele) kisegítőként lép föl a produkciókban, nevetséges pénzért, hatalmas lelkesedéssel, komoly szakmai tudással. Brávó!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3842008-04-14 20:09:14
Fáy Miklós ott volt az előadáson? Kiváncsi vagyok a Fáy - Cura párbeszéd újabb fejezetére.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1802008-03-25 22:56:48
Ja! A YouTube-on található, bocs.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 1792008-03-25 22:55:44
Most hallgattam meg Kelemen Zoltán "Nemico della patria" felvételét a szegedi decemberi gáláról. Egészen fantasztikus! Mindenkinek ajánlom! Ez az ember egy nagy énekes!
Olvasói levelek • 55662008-03-18 23:34:19
Kedves Búbánat, neked kellene elnézést kérned a Momus olvasóitól, a Muzsikában nem jelent meg a hír, amit te állítólag olvastál.
Olvasói levelek • 55612008-03-18 22:36:59
Kösz Zéta, kösz Macskás, tudtam, hogy nem lehet igaz.
Házy Erzsébet művészete és pályája • 11462008-03-17 22:06:49
Kedves Búbánat, a hír megdöbbentett, alig tudom elhinni. Kerestem mindenhol, a Muzsikában, a Magyar Nemzetben, ahova Kerényi Mária rendszeresen írt, Nem találtam. Biztosan igaz?
Opernglas, avagy operai távcső... • 154722008-02-25 17:07:04
Én is ott voltam 23-án a bécsi Parasztbecsület-Bajazzók előadáson. a Mascagni mű hihetetlenül színvonaltalan előadásban hangzott el. Vontatott, jelentéktelen zenei megformálás, lélektelen, sápadt, méltatlan hibáktól tarkított zenekari teljesítmény, közepes kórus-nívó. Seiffert valóban nagyszerű volt és Lukács Gyöngyi sem volt rossz, bár nem is volt igazán kiemelkedő. Ponelle rendezése vagy eredendően felületes, vagy az idők folyamán megkopott. A karmester, Marco Armiliato teljesen éretlennek bizonyult Mascagni remekművéhez, technikája semmi, átélés, értelmezés semmi, elsősorban az ő hibája a kifejezetten sikertelen előadás.
Leoncavallo művéhez több köze volt, jobb is volt a színvonal, meggyőzőbb a drámai vonalvezetés, bár a zenei rendetlenség itt sem volt sokkal kisebb. Iveri bárkivel is összehasonlítva nagyszerű volt, Cura valóban nyegle és mesterkélt, bár még mindíg létségtelenül jól énekel.
Számomra a következtetés: becsüljük saját értékeinket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 202122007-10-21 21:31:44
Szeretnék egy erősen provokatív hozzászólással új életet lehelni ebbe a haldokló fórumba. Van új Főzeneigazgatónk, aki lépten-nyomon lenyilatkozza, hogy tulajdonképpen még nem tisztázott, mit várnak tőle, de azt biztosan nem fogja teljesíteni. Egyértelművé tette azt is, hogy 2008-ig a lábát sem teszi be az intézménybe. Eközben a Műpában - ott is kvázi Főzeneigazgatóként - egyre másra állítja színre a féllábú operaprodukciókat. Arról is beszélt nemegyszer, hogy nem fogja cserben hagyni a Rádiózenekart. (Lehet, hogy így van, ám eközben a Rádiózenekar nyilvánosan agonizál, mert nincs senki - a Főzeneigazgató úr sem - aki megvédené.)Mindezeket nyilván nem ingyen teszi, miközben a magyar zenei együttesek, így a gondjaira bízott Opera is keservesen szúkölködnek.
Fel kell tennem a kérdést: van olyan univerzális zseni, aki egyszerre három helyen tud felelősen helytállni? Másik, legfontosabb kérdésem: mi az oka, hogy a szakma szótlanul tűri ezt a cinikus, szókimondó impertinenciát?
Harmadik mellék-kérdésem:látta már valaki Főzeneigazgató úr pályázatát, tudható-e valami arról hogy - legalább 2008-tól - hogy képzeli el a MÁO megűjítását, mi a véleménye at Erkel Színházról, egyáltalán a helyzetről, stb?
Utolsó kérdésem: mért tűrjük ezt az ocsmány porhintést?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 201862007-10-08 23:21:32
Lehet, hogy közfelháborodást keltek, de a legutóbbi Tosca előadáson Tóth János, no meg Gárday Gábor csúcsot javítottak ripacsériából. Ami a vitát illeti, szerintem az operaénekes sorsokat jelenít meg a színpadon, s ehhez teljes odaadás és beleélő képesség szükséges. Az énekelni tudás alapkövetelmény. Az már egyedi eset, hogy valaki a lábával ritmust dobolva is képes erre, vagy sem. Ágay Karola a Cosiban meg sem mozdult az E-dur rondó eléneklése közben, csak éppen a jelenléte, a mély megértés és a kifejzés szabadsága tökéletes hatást keltett.
TOP 10 - Karmesterek • 822007-10-08 23:05:01
Üdv kedves lámpaoltogató, végre valaki nem a protokollistáról válogatja a nagy neveket, hanem személyes élményekből ítél. Az enyémek:
Ferencsik János
Carlos Kleiber
Medveczki Ádám (fiatalon)
Lamberto Gardelli
Claudio Abbado
Oberfrank Géza (fiatalon)
Paolo Gavazzeni
Leonard Bernstein
Pál Tamás
Héjja Domonkos
Opernglas, avagy operai távcső... • 144622007-09-12 21:13:45
Felháborító és elfogadhatatlan Székhelyi politikája, érvelése nevetséges. Lefelezni az operaelőadásokat abban a városban, amelyik legalább annyit - ha nem többet - tett a magyar operaművészetért, mint a főváros, egyszerűen aljasság.S mindezt ugyanazzal az előadásszámmal, mint tavaly, tehát nem lett kevesebb előadás, csak az opera lett kevesebb. Védhetetlen. Ordítsunk, tiltakozzunk, tüntessünk! Curát ebbe belekeverni tiszta őrültség, jöjjön és énekeljen, az ő honoráriumának semmi köze nincs a tapinthatóan destruktív, operaellenes igazgatói tevékenységhez.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12942007-09-04 22:21:51
Hát mindenesetre annál többet, mint a fejüket a partitúrába dugó kontárok mondanak
Opernglas, avagy operai távcső... • 143882007-09-01 16:23:49
Poldini Törökbálinton.
Összeszedett jó kis előadás. Zeneileg szinte hibátlan, ami annál figyelemreméltóbb, mert Pál Tamás és a MÁV Szimfónikusok az énekesek háta mögött muzsikáltak, néha 10-15 méterre a nézőtérre ki-kilátogató szólistáktól. Érsek Dóra csúcs, de a többiek is jók. Látható, tapintható volt az alapos felkészülés, csak az a kérdés, rá lehet-e tenni ilyen mázsás pszihológiai terhelést erre a fínom, habkönnyű muzsikára (Galgóczy Judit rendezte)? Mégis, összességében nagyszerű dolog, hogy született egy profi operaműhely a "periférián". Komoly, nagy siker volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 197902007-06-08 09:48:05
Hát!?.... Az új főzeneigazgató nem tudja, hogy mit várnak tőle, nem tudja, hogy mit akar. Vajon mit írhatott a pályázatába? A Rádiózenekar nagyon várta őt, most keserűen csalódniuk kell, az Operában is sokan reménykedtek, hogy kinevezése jóra vezet, de úgy gondolom, ez így nem jelent semmit. Neki sem lett volna szabad elvállalni, és a kinevezőnek sem kellett volna kiszúrni a világ szemét az ő nevével.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Brian Hecht, Hiroyuki Kurogane, Szabó Zsolt, Veér Mátyás
a Hungarian Trombone Bootcamp 2019 fesztivál résztvevői

"Mi szól jobban egy harsonánál?"

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

20:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Duna Szimfonnikus Zenekar
"Budapest Gálakoncert"
13:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Szentpáli Roland, Lukács Gergely (tuba)
Budafoki Dohnányi Zenekar kamarazenekara
"Barokk Randevú '19"

20:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Najbauer Lóránt, Balogh Eszter, Szigeti Karina, Ódor Botond
Budafoki Dohnányi Zenekar
vez.: Hollerung Gábor
"Barokk Randevú '19"
J.S. BACH: Phoebus és Pán párviadala, BWV 201