vissza a cimoldalra
2017-12-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3862)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60224)
Társművészetek (1222)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (6761)
A nap képe (2012)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4126)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (586)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6453)
Palcsó Sándor (192)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1207)
Franz Schmidt (2979)
Beethovenről - mélyebben (679)
Operett, mint színpadi műfaj (3414)
Verdi-felvételek (533)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2457)
Kodály Zoltán (358)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2878)
Erkel Színház (8620)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (426)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: kobzos55
Leírás:
Honlap:
   


kobzos55 (1040 hozzászólás)
 
Kimernya? • 25912017-11-21 10:47:09

Azért annyira nem ritkák: néhány további vonósnégyes+ének példa saját szolid CD-gyűjteményemből:



Respighi:Il Tramonto



Honegger: Paques a New York



Ginastera: 3. vonósnégyes



Érdekesség: az énekszó mindegyikben szoprán. (Lehet, hogy csak a szép hangzás kedvéért, de lehet, hogy zeneileg képzettebb barátaink tudnak valami egyéb szempontról is...)



És ha már az egész csevegés Schöberggel indult, legyen szabad felhívnom a figyelmet Schönbergnek az 1. vonósnégyes előtt írt D-dúr kvartettjére. Ha az ember nem látná a borítón, hogy ki a szerző, mondjuk Dvořák-ra tippelne.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35712017-05-22 11:14:18
Kedves Melisande!

Igazán örvendetes, hogy annyi "operás" között még akad a momus-on, aki másra is figyel. Amit pedig szombaton Inbal - és valamennyi közreműködő - létrehozott, az valóban lélegzetelállító volt!
Renée Fleming • 9812017-01-22 12:22:16
Azért a h-moll szonáta is elég "vicces" ráadásdarab lenne...

(Úgy tudom, egyszer Schnabel játszotta el ráadásként a teljes Diabelli-variációkat-)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 21202016-11-30 22:52:28
Köszönöm, kedves Musicus2 a higgadt hozzászólást. Manapság, amikor szinte divattá vált a mindig minden ellen tiltakozás(lehetőleg a konkrét részletek ismerete nélkül!), nagy szükség van az ilyen korrekt beírásokra!
A nap képe • 18552016-10-24 13:05:27
Gubajdulina mindenképpen az egyik legnagyobb élő zeneszerző. Éppen két napja hallhattuk a Seven Words című remekművét, Fenyő László (cselló), Szatzker Zsanett (bayan), a Concerto Budapest, vez.: Keller András csodálatosan szép előadásában.

Isten éltesse sokáig Gubajdulinát!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58302016-01-10 19:33:38
"máig sem tud senki úgy vezényelni Bartókot, ahogyan ő tudott"

Ebben nagy igazság van! Ahogyan a Zenét vezényelte első budapesti fellépésekor, az is utánozhatatlanul zseniális volt!
Társművészetek • 9892016-01-08 21:20:07
Pizzetti operájáról lásd:

Pizzetti
Társművészetek • 9882016-01-08 21:19:07
Pizzetti operájáról lásd:

[url]http://momus.hu/article.php?artid=4696[/url]
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58252016-01-08 07:52:28
"de ő biztos úgy gondolt magára, mint zeneszerzőre, aki mellesleg vezényel is. A világ meg pont fordítva."

Ez tipikusan korunk betegsége. A komolyzenében az előadók a celebek és nem az alkotók.

Boulez zenéjét lehet szeretni, meg nemszeretni. Ízlés kérdése. De azt aligha lehet elvitatni, hogy egy sor olyan művet alkotott, amelynek kiemelt helye van a XX, század zenéjének történetében. A Rituelt, a Dérive 2-t (stb.) ő alkotta meg, és senki más.

A Tengert olyan előadásban hallottam Boulez vezényletével, hogy szemem, szám (fülem :-)) eltátottam. Ma is él bennem. Ugyanúgy, mint a Münch-féle előadás. Szóval legalább ketten vannak... Debussy meg csak egy.

Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58162016-01-07 13:07:20
Bizony, bizony, jogos a kiegészítés, kedves Daunerni. És milyen jó volt az a pesti előadás!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58142016-01-07 12:35:38
Mindenek előtt köszönet illeti -zétá-t a Boulez halálára írt - rá jellemzően - nagyon találó megemlékezésért.

Egyetlen mondatára, illetve mondatrészre szeretnék röviden reagálni: "még az igazán szűk kiválasztottaknak való zenéjét is meghallgatták."

Talán érdemes megjegyezni, hogy azért bőven akadnak Boulez művei sorában olyanok is, amelyek nem csak a szűk kiválasztottakhoz szólnak, hanem bármely előítéletektől mentesen közeledő érdeklődő előtt könnyen megnyílnak, éppen úgy élvezetesek, mint - mondjuk - Beethoven vagy Bartók művei.

Csak ízelítőként néhány, a szívemhez közel álló Boulez mű: Rituel, Anthemes 2, Dérive 2, Messagesquisse.


Pantheon • 16072015-11-10 15:36:45
Életének 96. évében, kedden elhunyt Helmut Schmidt volt német kancellár - kiváló zongorista volt!
A nap képe • 15532015-01-07 21:36:47
Én is gratulálok a frappáns válaszhoz!
A nap képe • 15492015-01-07 09:03:46
Azért a T. Szerkesztő lehetett volna olyan tapintatos, hogy ezt a _ Leonyid Iljicsre emlékeztető - kitüntetésekkel halmozott mellkasi részt levágja a képről...
A nap képe • 15452015-01-05 16:09:03
Ha jól látom Abbado és Brendel éppen Mozartot készül felhívni telefonon, hogy ezt a vicces zongoraversenyt komolyan gondolta-e?
Olvasói levelek • 105052014-11-02 15:46:04
Talán itt:

http://hunteka.asp.hunteka.hu/szinmuveszeti/index.jsp;jsessionid=5765E1F82D597A6F1436655D73563632?from_page=details&page=details&dbname=database&bib1id=4&bib1field=0&term=305865
Olvasói levelek • 104912014-10-18 12:13:16
Bizony, bizony csatlakozom a "szintén aranyos, kedves" Macskáshoz, CAFÉ Momusunk úgyszólván tendenciózusan negligálja, omittálja, sőt még ki is hagyja a CAFÉ Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál rendezvényeinek közlését. (Pedig a ma esti Bálna-béli koncerten még Tallis Spem in alium-a is szerepel, azaz akár a Régizene rovatba is beférhetne.)

Gondolhatnánk, hogy két CAFÉ nem fér meg egy csárdában...

No de akkor miért nem szerepel a holnapi programban Messiaen grandiózus művének - netán korszakos jelentőségű - első magyarországi előadása sem? Az nem kávéházban lesz, hanem a Zeneakadémián lesz!!!
Ilosfalvy Róbert • 5382014-08-13 10:24:11
Volt szerencsém a Manon-t élőben is látni a Házy-Ilosfalvy kettőssel. Döbbenetes volt. És ahogyan Ilosfalvy az "Elbűvölsz újra" frázist énekelte, azt sem félreérteni, sem elfelejteni nem lehetett. Ma is hallom!
Ilosfalvy Róbert • 5372014-08-13 10:20:16
Z. Tóth Antal jó ízlését dicséri, hogy könyvében keveset ír az operett-szerepekről, a CD-re pedig csak operákból válogatott (de azért egy Verdi Requiem részletet szívesen vettem volna...).
A nap képe • 13172014-01-23 11:02:31
Igazán különleges kép. Abbado szakállal! Ciani pedig sajnos nagyon fiatalon elhunyt - egy autóbalesetben.
Olvasói levelek • 103042014-01-23 10:55:51
A MűPa honlapján (meg a birtokomban lévő jegyen is) a ma (jan. 23.) esti Eötvös Péter bemutató kezdete 19:00.

A Momus Műsorajánlóban viszont 19:30 van. Utána kellene nézni, s ha szükséges, javítani, nehogy valaki emiatt lemaradjon az elejéről!
A nap képe • 13082014-01-05 18:58:53
(a 2014. jan. 5. képhez):

Két ilyen nagy zenész nem találja a húrokat?

(Igaz, hasonló gondja már Salamon Bélának is volt a Vonósnégyesben...)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 25452013-12-07 11:59:32
A ma és holnap esti (dec. 7. és 8.) hangversenyen a ZAK és a Concerto honlapján egyaránt nem a Sosztakovics XII., hanem Kurtág: Új üzenetek és Sosztakovicvs V. a műsor (a LvB hegedűverseny után...)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47152013-09-05 18:16:33
Newsi -> Newski
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47142013-09-05 18:15:46
Azt írja -dni- remek pannonhalmi beszámolójában, hogy

"Ezekből sokkal több jutott Sergej Newski darabjába. Az „Alles” egyszerre volt elgondolkodtató és szórakoztató. Külön szeretnék itt tisztelegni Bubnó Tamás - hogy is mondjam - alakítása előtt."

Feleségemmel mi is ott voltunk a fesztiválon és Newski két darabja (másnap volt műsoron a "Blindenalphabet") annyira megtetszett, hogy ott helyben megvettük a Wergo Newsi CD-jét.

Aztán itthon meghallgatva megállapítottuk, hogy Bubnó Tamás szövegmondása nekünk jobban tetszett, mint a CD-n az "igazi" német narrátoré!
Momus társalgó • 52082013-07-07 20:45:37
Kedves Búbánat, köszönjük az ajánlást. Ma elmentünk és megnéztük/meghallgattuk. Pontosan fordított sorrendben játszották végig a programot, azaz a Bocelli-féle giccsel kezdtek... A hang-kép összehangolás talán a Nabucco kórusnál volt a legkevésbé sikeres, a halk részeket teljesen elnyomta a vízcsobogás. A könnyűzenékből a Simon-Garfunkelnél volt a legszellemesebb a csatolás, de az egész csúcspontja kétségtelenül a Négy évszak töredék volt, ott pompásan sikerült a hang és a látvány összehozása (gondolom, ezért is tették a programvégére!).
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46342013-06-15 10:39:45
Három nagyon rövid megjegyzést szeretnék tenni -zéta- (szokás szint nagyon jó) írásához.

Az első az "áttörés" és a "vízválasztó" szavakra vonatkozik. Valóban a mai koncertlátogató teljes joggal érzi úgy, hogy a Mahler I. hozza meg az áttörést, de talán érdemes megemlékezni a tragikusan rövid életű Hans Rottról, akiről maga Mahler írta: "inventor of the modern symphony as I understand it". Valóban, Rott Esz-dúr szimfóniájában nagyon sok olyan elemet találni, amely később Mahlernél is megjelenik. (Persze ahhoz sem fér kétség, hogy Mahler I-je egészében sokkal eredetibb zene!)

A második megjegyzés a "Titán" elnevezésre vonatkozik. Azt hiszem, -zéta- teljes joggal minősíti "becenév"-nek. Az 1988-ben befejezett műnek Mahler csak három évvel később (barátai rábeszélésére) adta a "címet", amit ráadásul később vissza is vont. Szóval, talán jobb, ha eme alcímet/álcímet nem is ragasztjuk a műhöz.

A harmadik megjegyzés az "ősbemutató csúfosan megbukott" kitételre vonatkozik. A korabeli beszámolók (pl. Németh Amadé idéz néhányat a könyvében) szerint alighanem a "vegyes fogadtatás" lenne a megfelelőbb minősítés.
Milyen zenét hallgatsz most? • 237032013-06-10 12:09:40
A net szerint:

"Apr 23, 2012 – Italian tenor Veriano Luchetti passed away this morning in Rome at 73."
Kimernya? • 18342013-05-27 22:27:12
Az ilyen antológiákban a kiválasztás mindig vitatható, de ez esetben nagyon feltűnő a viszonylag kétes értékű (elég finoman fogalmaztam?) brit szerzők/művek túlreprezentáltsága.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46022013-05-18 13:01:29
Nagyon jó -dni- beszámolója a Concerto/Kremer koncertről. Valóban óriási élmény volt - a Schnittke Hegedűverseny káprázatos!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 24372013-05-07 11:13:41
Erre gondoltál?
hanging piano
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45532013-03-26 08:15:40
(Mahler: 9. - Abbado)

Kedves -zéta-!

Minden pontosan így volt/van...

Köszönjük!

A díjakról általában • 7892013-03-15 22:15:27
Ne csak a Kossuth-díjakat tessék figyelni!

Széchenyi-díjat kapott - többek közt -
Eősze László, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja, a zenetudomány kandidátusa, Erkel Ferenc-díjas zenetörténész a magyar és a nemzetközi zenetudományt egyaránt gazdagító, az egyetemes operatörténetet, Kodály Zoltán és Liszt Ferenc munkásságát feldolgozó, forrásanyagértékű munkásságáért, meghatározó jelentőségű, több évtizedes intézményvezetői tevékenysége, példaértékű életpályája elismeréseként részesült a kitüntetésben.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45102013-03-11 20:41:38
Van még egy univerzális megoldás a teljesen extrém karakterek megjelenítésére: Megnyitsz egy Word fájlt, a "Beszúrás" menüben a "Szimbólumok" (jobbra fenn) készletéből kiválasztod a kívánt karaktert, és ctr+c, ctr+v segítségével átmásolod ide, a momus hozzászólásba.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45032013-03-09 14:02:38
Szabadjon kiegészítenem DNI Tavaszi Fesztivál ajánlóját két - várhatóan nagyon élvezetes - kamarazenei csemegével:

március 24-én a Meccorre kvartett műsorán szerepel az éppen 100 éve született Lutosławski (ha nem félnék a Chopin rajongók éktelen haragjától, le merném írni, hogy a legnagyobb lengyel zeneszerző!) egyik legszebb műve, a Vonósnégyes.

április 5-én pedig ismét Budapestre látogat a Benyounes kvartett, amely tavaly, a Végh Sándor versenyen a legtöbb díjat kapta. Sőt, a koncertet Debussy vonósnégyesével zárják, amelyet a versenyen felejthetetlenül szépen adtak elő.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44892013-02-27 13:52:48
Egy kis adalék -zéta- nagyszerű írásához, avagy: mitől van a bizonytalanság a Haydn-kvartettek számában:

számozás

Vannak-e „ilyen” hegedűsök, mélyvonósok, fúvósok? • 142013-01-26 14:19:59
Kedves Johanna!

Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy ilyen kis országban ennél több olyan zenekar lehetne, amely a szentpéterváriakhoz mérhető? (Olyan talán a 140 milliós Oroszországi Föderációban sincs több!)

Vannak-e „ilyen” hegedűsök, mélyvonósok, fúvósok? • 112013-01-26 13:53:57
Bocs, még egy analógia, egy másik területről:

A tudományban azokból lesznek eredményes kutatók, akik

- a) 15 évesen elhatározzák, hogy Nobel-díjasok lesznek [Heifetz],
- b) 25-30 évesen rájönnek, hogy nem, s frusztráció helyett megtalálják a nekik való kutatási témát [beilleszkednek a képességeiknek megfelelő zenekarba].

Mindkét feltétel teljesülése szükséges!
Vannak-e „ilyen” hegedűsök, mélyvonósok, fúvósok? • 92013-01-26 13:46:00
Kedves Johanna és Zéta!

Én Nálatok sokkal "outabb sider" vagyok. De tisztelettel kérdem, hogyha
- "idehaza nincs zenekari muzsikus képzés" (Zéta)
és
- "mire felnövünk ebben az országban, oktatási rendszerben, zenészképzésben, addigra elvesztünk valami eszméletlenül fontos dolgot." (Johanna)

akkor honnan kerül elő az a sok remek (és semmi eszméletlenül fontos dolgot el nem felejtett) muzsikus, aki a Fesztiválzenekart a világ egyik legjobbjává teszi, és remekül beilleszkedik a világ nagy zenekaraiba "Berlini Filharmonikusoktól Luxembourgon és Svájcon át Amerikáig"? (idézet B.Cs-től)

Ami pedig Kocsis Zoltán nyilvánvalóan tökéletesen igaz heifetzes megjegyzését illeti, ide írom egyik kedvenc adomámat (a hitelességéért nem vállalok felelősséget, én is csak hallottam):
Szóval még a két háború között egy újságíró megkérdezte az egyik magyar püspököt, gondolta-e ifjú korában, hogy ő egyszer püspök lesz?
S a válasz: Édes fiam, ha fiatalon nem akartam volna római pápa lenni, most nem lennék veszprémi püspök...
Vannak-e „ilyen” hegedűsök, mélyvonósok, fúvósok? • 42013-01-26 10:54:52
Kedves Barátaim!

Nem értem, miről beszéltek. Nem jártok a nagy magyar zenekarok ragyogó koncertjeire? Nem olvastátok a hangversenyeikről beszámoló lelkes külhoni kritikákat? Nem emlékeztek rá, hogy nem is olyan régen szakemberek hada szavazta be a Fesztiválzenekart a világ legjobb együttesei közé?

Vagy csak csatlakoztok a nagy magyar divathoz, hogy mindent, ami hazai szapulni kell?

Tovább megyek. Johanna eredetileg így fogalmazott: „nálunk nincsenek ilyen hegedűsök”. Ez valószínűleg igaz, hiszen közismerten van jellegzetes bécsi, londoni, szentpétervári stb. zenekari hangzás. Az egyik „ilyen”, a másik meg „olyan”. Más, de nem jobb, meg rosszabb. Remélem, van jellegzetes budapesti is. És az sem rosszabb.


Verdi-felvételek • 3402013-01-18 11:27:32
Ha nem is új felvételek, de azért ...

Verdi_összes
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44532013-01-15 10:17:27
Ha már Zéta - szokás szerint nagyszerű - írásában ennyit foglalkozik a nőies vonások kutatásával, érdemes megnézni Alsop fényképeit. Nem sok lágy, nőies vonás látható rajtuk. Sőt, Alsop teljesen nyíltan leszbikus.

Mindezt egyáltalán nem rosszallással írom,, csak jelzem, hogy némi férfias vonások a hölgyre nem csak a zenélésében jellemzőek...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44142012-12-03 22:26:10
Igen, igen. Elképesztően jó - és tanulságos - SzJ mai írása!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 43752012-11-15 14:02:31
A BBC Music-ban (2010 jan.) Stephen Johnson hasonlította össze a Dal a Földről sok felvételét.

Az ő választása a
Horenstein/Hodgson,Mitchinson
felvételre esett.
("Something rather special happened on this damp Manchester city day in April 1972")
Remélem, az értékelőt nem befolyásolta, hogy a zenekar a BBC Northern SO volt...

"The best of the rest" minősítést kapott
Walter/Ferrier,Patzak
("However Patzak struggles with the long lines of the first movement"),
Kubelik/Baker,Kmentt
(Bakert és Kubeliket dicséri, Kmenttről egy szót sem ír)
Klemperer/Ludwig,Wunderlich
("in the opening 'Drinking Song' Wunderlich brings unique beauty and terror")
Pantheon • 10422012-11-08 21:48:18
Bocsánat, véletlenül a mai dátumot írtam. Helyesen:

Elliot Carter (1908. dec. 11. - 2012. nov. 5.)

(Ezért "megkésve" a hír...)
Pantheon • 10412012-11-08 21:47:02
Egy kissé megkésve:

Elliot Carter (1908. dec. 11. - 2012. nov. 8.)

Pár héttel a 104. születésnapja előtt halt meg.
Idén augusztusban még komponált!

R.I.P.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 41502012-08-19 10:24:54
Nagyon tetszik dni írása a netes zenékről.

Egyik megfogalmazása szerint: "Kíváncsiságomat és zeneéhségemet kielégíthetik az így eltett koncertközvetítések és operafelvételek, de a gyűjtőszenvedélyemet nem. Jó, hogy egy letöltött felvételt megnézhetek később is, de véletlenül sincs az az érzésem, hogy óvandó, megőrzendő értékhez jutottam hozzá."

Van persze egy átmeneti megoldás: néhány zenét, amit csak a neten találtam meg (és jó minőségben!), letöltöttem, kiírtam (csak a hangot) CD-re, dobozba tettem, borítékot gyártottam nekik, s ezek most éppúgy ott vannak a polcomon, mint a gyáriak (meg a baráti másolatok).
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 41372012-08-09 09:05:34
Két megjegyzés a Gubaidulina cd-ről szóló cikkhez:

(1) SzJ szerint: 'Választásával a zeneszerző a „hazai pálya” előnyeit élvezi, hiszen nem először nyúl ehhez a hangszerhez – melynek létezéséről amúgy, azt hiszem, talán sejtelmünk sem lenne, ha ő nem használná egy-egy kompozíciójában.'

- nono, és az Alexandrov együttest ki nézegeti?

(2) Érdemes a Google-keresőbe beírni a "bayan" szót, majd kérni a képeket. Az első helyen valóban ott lesz az orosz harmonika, de utána öt nagyon szép kép következik!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 41032012-07-09 20:23:44
Kedves Zéta!

Lehetséges, hogy Kovács Piriről ebben a kiadványban se találtál újabb adatokat???
Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 21412012-04-29 17:08:14
Kedves Johanna!

Tiltakozom a válaszod miatt. Ugyanis - Veled ellentétben - én ismerem a Műsorajánló szerkesztőjét. Egyáltalán nem műveletlen, és pláne nem tuskó. Sőt!

Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 21382012-04-29 10:14:44
A mai hangversenyprogramban szerepel:
"BALASSA SÁNDOR: Két dal Ady Endre verseire (Mikor az utcán át ment a kedves, Csodálkozás)"

Nomármost, József Attila egyik legkedvesebb verse a:
"Mikor az uccán átment a kedves"

(a) Ady lopott József Attilától, csak kicserélte az "uccán"-t "utcán"-ra és két szóba írta azt, hogy átment. Ehhez bámulatos megérzésre volt szüksége, mert a vers jóval Ady halála után született.

(b) József Attila plagizált egy általam nem ismert Ady versből. Nem túl valószínű.

(c) Balassa Sándor összetévesztette a két költőt. Szinte ki van zárva.

(d) Hát akkor mi történt? Segítsetek megfejteni a rejtélyt!

Ui. A helyzet további bonyolításhoz: J.A. írt egy "Csodálkozó bogarak közt" kezdetű, meg egy "Csudálkozunk az életen" című verset is.
Kortárs zene • 82012-04-15 22:19:35
Annak idején a Cleveland Orchestra és Dohnányi csinált ilyent Budapesten, egy Ligeti darabot és a Lohengrin előjátékot játszották "egybe".
Milyen zenét hallgatsz most? • 236012012-03-25 13:38:40
Az "hommage à" azt jelenti, hogy tiszteletére. Nem tévesztendő össze az "in memoriam"-mal (emlékére).
Csak egyetlen példaként:
Chagall híres festménye, az "Hommage à Apollinaire" 1912-ben készült...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38592012-02-17 13:28:54
A második kifogáshoz: egészen pontosan (és magyar szabvány szerint írva - hiszen itt nem az angol címet idézzük):
vagy
"a platina tömege köbcentiméterenként 21,5 gramm"
vagy
"a platina sűrűsége 21,5 gramm/köbcentiméter".
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38582012-02-17 13:24:44
Nyilván nem illik apróságokon kötözködni (pláne, ha a cikk szerzője megtisztel szerény megjegyzésem idézésével), de az UMZE koncertről szóló írásban három hibát véltem felfedezni:
- amit gramm/köbcentiméterben mérnek, az nem fajsúly, hanem sűrűség;
- ha a címet angolul írjuk: "density" akkor angolosan tizedespont (és nem vessző) illik oda, azaz 21.5;
- ugyan mit csinált a Stravinsky műben a zongorista, mert ott a kíséret egy vonósnégyes és négy harsona!

Az első kettőt a fizikusok, a harmadikat a zenészek kedvéért lenne ildomos kijavítani...


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38452012-02-10 10:31:13
Izgalmas a mai írás a Qaartsiluni Ensemble bemutatkozó koncertjéről. Remek, mindjárt az első kérdésben SzJ megjegyzése:
egy elsőre nemhogy megjegyezhetetlen, de szinte kimondhatatlan nevű együttes”,
aztán a hetedik kérdésben beletesz egy u betűt:
Quaartsiluni Ensemble”,
azaz fényesen bizonyítja, hogy valóban megjegyezhetetlen!
Milyen zenét hallgatsz most? • 235922012-02-01 21:06:49
Hommage à Lajos Heiner:

Luboš Fišer: Fifteen Pages after Dürer’s Apocalypse
Brno State Philharmonic / Jiři Waldhans
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38382012-02-01 11:08:42
Kedves Lajos!
Igen, játszották, valamelyik első Korunk zenéje fesztiválon, ha jól emlékszem "Tizenöt lap Dürer Apokalipszise nyomán" címen. Volt szerencsém jelen lenni, nagy sikere volt.
Nekem annyira megtetszett, hogy 1-2 évvel később Prágában járva megvettem Supraphon LP-n. Amikor pedig néhány éve egykori LP gyűjteményem legkedvesebb darabjait átvetettem CD-re, ez is közéjük került! Örülök, hogy a csehek folyamatosan(?) műsoron tartják. Meg annak is, hogy Neked is tetszett!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38012012-01-09 13:56:31
Balázs Miklós Talich Hazám-ciklusának óriási jelentőségű felvételéről írt beszámolóját nagy élvezettel olvastam. Remekül ötvözi a zenei és a történelmi (1939!) aspektusokat. Viszont éppen a történelmi vonatkozások hangsúlyozott jelentősége miatt – úgy érzem - egy kitételt pontosítani kell. A következő mondatrész olvasható a cikkben (igaz, tárójelben):

„a második koncertet a Szláv táncokkal az előbbiek mellett Brüsszel, Torino, Koppenhága, Belgrád, Zágráb és Ljubljana – egyébiránt mind-mind a nácik által ellenőrzött helyszínek – is műsorukra tűzték”

Nos, a felsorolt városok közül Torino a fasiszta Olaszországban volt, de a nemzetiszocializmust (becenevén nácizmust) nem nagyon illik összekeverni az olasz fasizmussal (nem perdöntő érv, de pl. a wikipedia „nemzetiszocializmus” szócikke sem említi Mussolini mozgalmát a „Németországon kívüli nemzetiszocialista mozgalmak” felsorolásában). (A német bábállam, a Salói Köztársaság csak 1943 szeptemberében alakult meg.)

Még egyértelműbb a helyzet a többi várossal. A koncerteket 1939 júniusában rendezték. Belgiumot és Dániát a németek 1940 első felében szállták meg, a volt Jugoszláviához tartozó városok pedig csak 1941-ben kerültek „náci ellenőrzés” alá.

Azaz, a fenti – két gondolatjel közti – mondatrész pontosabb lenne így: „egyébiránt később mind-mind a nácik által ellenőrzött helyszínek”.

Sajnos az a bátorság, hogy egy cseh hazafias koncertet közvetítsenek, a nácik által ellenőrzött városok rádióinak vezetőitől már nem volt elvárható.
Milyen zenét hallgatsz most? • 235832011-12-21 13:42:41
Kedves Flóris!

A Petite Symphonie Concertante hallgatása közben valóban nehéz nem a Bartók Zene...-re gondolni. De azért (vagy éppen azért) szerintem nagyon jó zene.

Most az év végén (a cd borítója szerint 2012-ben!) jelent meg:
Honegger: La Danse des Morts
Martin: Requiem
(Kantorei St Mikolai Hamburg, Hamburger Camerata, Mathias Hoffmann-Borggrete /Troubadisc, TRO-CD 1441)

Már be is szereztem a jpc-től. Bár az énekes szólistákat érheti némi kritika, nagyon jó a lemez.

Én a - régóta keresett - Honegger-ért vettem meg, de egyből beleszerettem a Frank Martin Requiembe (is)!

(Csak a Te kedvedért: a Hamburger Camerata nyilván a meghitt, kisméretű szobában is fogyasztható húspogácsa latin neve)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 37712011-12-20 16:03:21
ad citatum in 3764:

"Hogy mást ne mondjak, a velencei sírján ’Igor Stravinski’ olvasható, az olasz kiejtési szabályok szerint."

Ez így túl egyszerű lenne. Az első fakereszten 'Stravinski Igor' (így, magyaros {japán, koreai, stb.} sorrendben!) állt (fénykép: Fodor András könyvében).

A sírkövön viszont már 'Igor Stavinsky' szerepel...
(fénykép: a Wikipediában).
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 37052011-12-01 11:13:58
Kedves dni!
Ezt írtad: "a Szent Sebestyén vértanúsága mikor ment utoljára koncerten – már ha egyáltalán..."
Igen, ment, magam is ott voltam, az Erkel Színházban. Becslésem szerint az 1970-és évek második felében.
(A benyomásunk ugyanaz volt, amit írsz: D'Annunzio rettenetes szövegével nem lehet mit kezdeni...)
Olvasói levelek • 90532011-09-25 17:50:26
Részlet Thierry rendőrminiszter 1860 márciusában Széchenyi Istvánhoz írt leveléből: «A tébolyda ezentúl megszűnt excellenciádra nézve asylum lenni».
Momus társalgó • 46122011-08-29 11:31:57
Szerintem is pompás, higgadt írás, egy indulatokkal túltelített világban!
Milyen zenét hallgatsz most? • 234722011-08-21 21:02:31
Kedvet csináltál ehhez a páratlan remekműhöz!
Tehát:
Messiaen: Quatuor pour la fin du temps
L.Yordanoff, A.Tetard, C.Desurmont, D:Barenboim
"The recording took place in the presence of the composer and was authorized by him".
Házy Erzsébet művészete és pályája • 19792011-08-19 18:08:48
2011. aug. 23, kedd, 21:00, Duna TV:
Felfelé a lejtőn
Magyar film (1958, r.: Gertler Viktor)
Főszereplők: Házy Erzsébet, Kálmán György
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 36062011-08-16 12:54:20
Mégis szép az élet. Kösz!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 36042011-08-16 12:28:49
Kedves Zéta!
Egy pillanatig sem kell mentegetned Johannát, tudom, hogy nem ő a tettes. A neten is elég sok helyen megtalálható a félrefordítás!
A fúvós meg nehogy másképp fújjon, hiszen ő ne utazást, meg kandallót játsszék, hanem zenét!
Üdv, k55
Ui.: de azért kijavíthatnátok...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 36022011-08-16 10:56:39
Kedves Johanna!
Nagyon örülök, hogy megtudtam, Te miről írnál szvitet, sőt, remélem, előbb-utóbb meg is írod (persze, nem fúvósötösre, hanem, mondjuk, furulyára és gambára).
Ettől függetlenül, azért a műsorban inkább azt kellene jeleznünk, amit Milhaud valóban megírt (és ne feledjük, ő olyat is írt, hogy "Ökör a háztetőn").
Az alábbiakat a wikipédián találtam - külön csemege a lábjegyzet!

La cheminée du roi René [1] (The Fireplace of King René), Op. 205, is a suite in seven movements for wind quintet, composed in 1939 by the French composer Darius Milhaud.

[1] The title is a reference to Provencal tradition, mentioned in L'écho des feuilletons, recounting René's daily rituals in Aix-en-Provence. "la tradition locale n'a seulement pas respecté de ce qu'on appelle la Cheminée du roi René : l'on a prétendu sottement que le royal joueur de viole s'en allait tous les matins dans la campagne pour se réchauffer à la flamme d'un foyer qui n'était moins rien que le soleil ; il s'agissait bien, ma foi, pour l'auguste promeneur de la lumière et de la chaleur bienfaisante de du soleil !" In English, "local tradition has not only respected the tradition of what has been called 'the fireplace of the Good King René': it was foolishly claimed that the royal viol player went out every morning into the countryside to warm himself in front of a household fire otherwise known as the sun; indeed for the hearty walker it was simply a matter of the beneficial light and heat of the sun!"

Saját szvited mielőbbi előadását várva, de addig is a Milhaud mű címének javításában bízva,

Szeretettel,
k55
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 35982011-08-16 06:35:43
Mije van a királynak???
Ott jobbra, lenn, a programok közt: Mád, Borház:
"DARIUS MILHAUD: René király utazása - szvit fúvósötösre"
azaz: 'La cheminée du roi René', vagyis magyarul:
"René király kandallója"
(Mert a 'chemin' valóban jelent utat, de a 'cheminée" az kürtő, tűzhely, kandalló).
Jó utat Mádra (a kandallóhoz)!
Milyen zenét hallgatsz most? • 234592011-08-14 10:47:11
Webern: 1. kantáta, Op. 29
Webern: 2. kantáta, Op. 31
Halina Lukomska, Barry McDaniel
John Alldis Choir
London Symphony / Pierre Boulez

Sipi-nek teljesen igaza van az 1. kantáta jellemzésében, csak azt tenném hozzá, hogy a 2. kantáta utolsó tétele pedig az egyik "leghagyományosabban szép" Webern tétel.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 35592011-08-01 08:54:46
Köszi. Ez jól esett! :-)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 35562011-07-30 10:54:48
:-)))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 35532011-07-29 11:28:13
Azért a cd-borító fotója is megérne néhány szót. A rekettyés közepébe kitett zongora az alvó (esetleg döglött) hattyúval - nem semmi!
Milyen zenét hallgatsz most? • 234142011-07-28 09:47:45
A közelmúltban a BBC Music magazin megkérdezett 100 ismert karmestert (Fischer Iván volt köztük az egyetlen magyar), hogy melyik 3 karmester volt rá a legnagyobb hatással. Aztán összeadták a "szavazatokat". Carlos Kleiber lett az első. Bernstein meg a második! (utána: Abbado, Karajan, Harnoncourt, Rattle, Furtwängler, Toscanini, Boulez, Giulini).
Nyilván egy ilyen lista is nagyon szubjektív (meg már a 100 kiválasztása is), de azt azért nagyon nehéz elképzelni, hogy a zenéhez feltehetően valamit csak konyító 100 az első háromba (vagy akár tízbe...) szavazzon egy bohócot...
Milyen zenét hallgatsz most? • 233742011-07-10 11:18:00
Ezer bocs, javítom:
Martinů: 5. vonósnégyes
Milyen zenét hallgatsz most? • 233732011-07-10 11:17:12
Kora reggel egy bátran ajánlható remek darabbal ismerkedtem meg:
Martinů: 2. vonósnégyes
Kocian q.
Praga Digitals, SACD

aztán következett egy kis "könnyű, kánikulai szórakoztató" zene:

Boulez: Le Soleil des eaux
P.Bryn-Julson, BBC Singers
BBC Symphony Orchestra, P. Boulez

Milyen zenét hallgatsz most? • 233602011-07-02 21:43:43
"A tape recording of Pollini’s piano playing and women’s voices is heard continuously, producing a play of echoes, cross-references and expanded dialogues with the live performers. Nono also experiments with spatial effects by positioning the loudspeakers directly behind the orchestra, thereby creating a music that would “resemble opening and closing of a space upon itself, like the extending and receding of a life – a programmatic metaphor meant to be understood freely”. Nono’s typical contrasts are present: powerful outbursts and silence, violence and lyricism. The piano is restricted to its middle and low registers – and is pitched even deeper on the tape through electronic processing; the orchestral scoring is conceived predominantly in blocks. Although electronically manipulated echoes of the piano are heard early in the piece, the live instrument only enters in the second section, following a lyrical invocation and the soprano’s introductory lament. The live soprano voice is silent in the third part – a great arc of tension ascending to the highest register – and also in the fourth and last part, which reaches a sort of collective explosion and then dies away, leaving the end of the piece to the tape alone."
(Egyébként fenn van a youtube-on!)
Milyen zenét hallgatsz most? • 233572011-07-02 20:31:30
magnetic tape - of course...

Mint eme pompás zongoradarabban is:
Nono: ... sofferte onde serene ...
for piano and magnetic tape
Maurizio Pollini
DG
Milyen zenét hallgatsz most? • 233552011-07-02 12:50:07
Könnyen emészthető zene ebéd előttre:
Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra
Meil Mackie, Barry Tuckwell
Sccottish Chamber O / Steuart Bedford
EMI
Milyen zenét hallgatsz most? • 233542011-07-02 10:09:29
Reggelre egy klasszikus:
Martinů: 2. vonósnégyes
Kocian q.
Praga Digitals, SACD
Milyen zenét hallgatsz most? • 233532011-07-01 21:46:56
Egy most kapott remek művet:
Nono: Como una ola de fuerza y luz
for soprano, piano, orchestra and tape
Slavka Taskova, Maurizio Pollini
Bavarian Radio O / Claudio Abbado
Milyen zenét hallgatsz most? • 233492011-06-24 22:06:07
Schubert-Webern: Német táncok
Frankfurti Rádiózkr, vez: Anton Webern
(1932, mono, Sony))
Milyen zenét hallgatsz most? • 233382011-06-12 07:02:16
Ha tetszik, érdemes meghallgatnod más rekonstrukciókat is (pl. Barsaj, Mazzetti). Nekem a Mazzetti-féle második előadási változat (1997)jobban tetszik, mint a Cooke (több van benne, ami a Dal a Földről finom hangszerelési ötleteire emlékeztet; igaz Pszí barátunk éppen ezért Cook-ot preferálja, mert szerinte a 10. a 9. "folytatása"). Ajánlott cd (a Mazzetti-hez): Telarc CD-80565, Jesús López-Cobos / Cincinnati Symphony Orchestra
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 35212011-06-12 06:54:32
"Egy szimfónia nem vicc" - és a Prokofjev 1., vagy pláne a Sosztakovics 9. (ez utóbbi kifejezetten politikai vicc!)?
A nap képe • 5632011-05-30 10:12:18
A mai nap képéhez nem ártott volna egy évszámot tenni. A 37 éven át működött ragyogó Alban Berg vonósnégyes brácsása 24 évig (méghozzá éppen a legeredményesebb időszakukban) Thomas Kakuska volt, aki csak kevéssel halála előtt javasolta tanítványát - Isabel Charisiust - saját helyére. Charisius az utolsó három évben (a 2008-as búcsúzásig) volt a kvartett tagja.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 17322011-05-28 23:20:15
Kimaradt: az RCA cd-n Leonard Slatkin vezényel.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 17312011-05-28 23:18:24
A Csellóversenyt 1990-ben lemezre vette Starker János és a Saint Louis Symphony Orchestra. Az 1991-ben kiadott cd (RCA Victor Red Seal, RD60717) füzetében Starker elmondja, hogy Serly Tibor szerint maga Bartók mindvégig párhuzamosan dolgozott a Brácsaverseny és a Csellóverseny változaton. 1948-ban, a Serly-féle rekonstrukció befejezése után először egy házi hangversenyen mutatták be a két változatot (zongora kísérettel), akkor a jelenlévőknek egy kicsit jobban tetszett a csellós... Aztán Primrose elterjesztette a brácsást, a csellós változatot pedig csak 1981 nyarán mutatta be Serly.
Milyen zenét hallgatsz most? • 232052011-04-23 15:41:38
Én pl.tegnap ezt hallgattam:
Gubaidulina: Sieben Worte (1982)
(Torleif Thedeen - cello, Mie Miki - accordion, Gothenburg Symphony Orchestra, Mario Venzago)
Milyen zenét hallgatsz most? • 231992011-04-21 20:34:38
Nekem is LSO/Abbado van, de a későbbi (1985-ös) DDD felvétel - és többek szerint a kedvespszí által beírt korábbi felvétel a jobb...
Milyen zenét hallgatsz most? • 230582011-02-19 19:29:19
1) Igen, az az első.
2) Én a Halotti beszédet nagyon szeretem. A befejező rész (keáltsátok...) csodálatosan szép.
Milyen zenét hallgatsz most? • 230552011-02-19 16:56:49
Kedves Sipi!
1) Melyik szimfónia? (úgy tudom, ötnél tart a mester...)
2) Nagyon örülök, hogy többször is hallgatsz Durkót! Borzasztóan sajnálom, hogy olyan ritkán van műsoron!
Milyen zenét hallgatsz most? • 230432011-02-13 20:55:33
Kellemes zene. Sokkal jobb, mint a
Walton: Gordonkaverseny
(Paul Watkins / BBC Scottish / T. Hannikainen
ugyanezen a korongon.
Igaz, ez a legkevésbé unalmas Walton zene, amit eddig hallottam, de az még kevés...
Milyen zenét hallgatsz most? • 230382011-02-13 18:11:41
Saint-Saens: 1. (a-moll) Gordonkaverseny
Andreas Brandteil / BBC Philharmonic / Juanjo Mena
Milyen zenét hallgatsz most? • 230272011-02-07 15:14:58
Maradjunk annyiban, hogy az Ives 4. sokkal jobb! (Most hallgattam meg mindkettőt)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 32382011-02-07 15:13:35
Amen
Milyen zenét hallgatsz most? • 230252011-02-07 13:03:16
Van egy "American landmarks" c. cd-m. A füzetkéje azt írja, hogy "... [Roy] Harris' Third Symphony is still cited as the greatest symphony written by an American..." Én meg Besenyő Pista bácsit idézem: Normáááááális?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 32362011-02-07 12:57:19
A koncert után ezt írtam HL-nak, privátban: "minden esélye megvan rá, hogy 30 év múlva tök jó Kilencediket csináljon" - ennyit Dudamelről. Ha valakinek 30 évesen már csak a "nagy öreg" Abbado a konkurencia....
A zenekar egészen elképesztő, azt hiszem a kürtösök mindegyike beférne a legtöbb zenekarba szólamvezetőnek, a negyedik tétel indításánál meg a vonóskartól állt el e lélegzetem!
(Egyébként a Los Angeles-iek 1976-ban már jártak Budapesten, Zubin Mehta vezényletével, Mahler 1-vel fejezték be. Az is emlékezetes maradt...)
Milyen zenét hallgatsz most? • 229842011-01-18 17:42:18
Nem, itt nem látható az "örök asszonyi"... :-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 229822011-01-18 13:16:57
Ha már ilyen galaktikus a hangulat, ezt is érdemes megnézni:
az ismert világ
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterme

Bíró Ágnes, Tuska Zoltán (hegedű), Kostyál Péter, Sipos Gábor (brácsa),
Kertész György, Sovány Rita (cselló), Jóföldi Anett (altfuvola), Bazsinka József (tuba), Polónyi Ágnes (hárfa), Ivanyickaja Irina (zongora)
"Vasárnapi kamarazene"
SOSZTAKOVICS: Adagio (A tiszta csermely című balettből)
LAURENT BOUTROS: Amasia
TORU TAKEMITSU: Toward the Sea (I. The Night, II. Moby Dick, III. Cape Cod)
ANDY EMLER: Tuba Stone
CSAJKOVSZKIJ: d-moll vonósszextett („Firenzei emlék”), Op.70

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fejérvári Zoltán tanítványai
ELMARAD

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián" Botvay Károly tanítványai

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Gaál Dániel, Pelle Fanni, Hadobás Gergely, Madarasi Szabolcs, Kóta Donát, Blaskovics Bence (cselló)
Taraszova Brigitta (zongora)
"Kertész Ottó növendékeinek cselló tanszaki koncertje"
POPPER: 22. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Gigue
DAVIDOV: 2. (a-moll) csellóverseny, op. 14 – 1. tétel
POPPER: 10. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Courante
LALO: d-moll csellóverseny – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
CRUMB: Csellószonáta – 1. tétel
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129 – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
LUTOSŁAWSKI: Sacher-variációk
HAYDN: 1. (C-dúr) csellóverseny, Hob. VIIb:1 – 3. tétel
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
BUKINYIK: f-moll etűd
POPPER: 12. etűd
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
KABALEVSZKIJ: 1. (g-moll) csellóverseny, op. 49 – 1. tétel

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)
J.S. BACH: 1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Zétényi Tamás (cselló)
J.S. BACH: Szóló szvitek BWV 817, 997, 1002, 1013 (ZÉTÉNYI Tamás átiratában)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Jevgenyij Koroljov, Anna Vinnitskaya, Ljupka Hadzigeorgieva (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 – Pastorale
J.S. BACH: d-moll háromzongorás verseny, BWV 1063
J.S. BACH: A-dúr zongoraverseny, BWV 1055
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1060
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1062
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
J.S. BACH: C-dúr háromzongorás verseny, BWV 1064

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kristóf Réka, Mester Viktória, Kovácsházi István, Sebestyén Miklós, (ének)
Kántor Balázs (cselló), Bizják Dóra (zongora)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
KODÁLY: Két ének - mély férfihangra zenekarral
KODÁLY: Fölszállott a páva - változatok egy magyar népdalra
KODÁLY: Jézus és a kufárok - vegyeskarra
KODÁLY: Békesség-óhajtás - vegyeskarra
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára
KODÁLY: Budavári Te Deum

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kiss-B. Atilla, Beéri Benjámin, Ninh Duc Hoang Long, Patak Zita (ének)
Dóczi Áron
Symphonia Fantasia
Vezényel: Ménesi Gergely
CORELLI: g-moll (Karácsonyi) Concerto grosso Op. 6 No.8
HÄNDEL: Messiás - He shall feed his flock
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő - szvit
FRANCK: Panis Angelicus
BIZET: Agnus Dei
SCHUBERT: Ave Maria
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino románca
ADAM: Cantique de Noël
19:00 : Győr
Evangélikus Öregtemplom

Joanna Kamenarska (hegedű)
Akadémia Klasszika Salzburg
Művészeti vezető: Bényi Tibor (gordonka)
GEMINIANI-CORELLI: d-moll “La Folia” Concerto grosso No. 12
HÄNDEL-HALVORSEN: g-moll Passacaglia
J.S. BACH: E-dúr hegedűverseny, BWV 1042
MOZART: G-dúr “Milánói” szimfónia, KV 156
Tobi Reiser - népzenei gyűjtése
A mai nap
történt:
1865 • Schubert "Befejezetlen" szimfóniájának bemutatója (Bécs)
született:
1749 • Domenico Cimarosa, zeneszerző († 1801)