vissza a cimoldalra
2019-12-10
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2988)
Haspók (1260)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3532)
Pantheon (2462)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4625)
A díjakról általában (1078)
Erkel Színház (10391)
Élő közvetítések (8273)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62009)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (124)
Verdi-felvételek (553)
Társművészetek (1534)
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? (108)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1820)
Franz Schmidt (3475)
Kedvenc magyar operaelőadók (1151)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Ritachan
Leírás:
Honlap:
   


Ritachan (16 hozzászólás)
 
 
Miért jó kórusban énekelni? • 6632007-10-01 00:32:41
MEGHÍVÓ

A Magyar Kórusok és Zenekarok Szövetsége – KÓTA,
Cegléd Város Önkormányzata,
a Kossuth Lajos Gimnázium Igazgatósága,
a Református Általános Iskola Igazgatósága,
és a Református Egyházközség

szeretettel meghívja Önt és kedves családját
a Ceglédi Református Nagytemplomba
2007. október 6-án, szombaton 16 órára
Kodály Zoltán emlékére rendezett ünnepi hangversenyre
Köszöntőt mond: Kollár Éva a KÓTA elnöke
Közreműködnek a nemzetközi versenyeken díjat nyert kórusok
Kós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola
Harmónia Gyermekkara – Budapest
Karnagy: Hraschek Katalin

Musica Nostra Énekegyüttes – Budapest
Karnagy: Mindszenty Zsuzsanna

Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziumának Sandate Vegyeskara – Pécs
Karnagy: Nagy Ernő

Kossuth Lajos Gimnázium Leánykara – Cegléd
Karnagy: Soltészné Lédeczi Judit

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Belépés díjtalan!
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 682007-10-01 00:31:58
MEGHÍVÓ

A Magyar Kórusok és Zenekarok Szövetsége – KÓTA,
Cegléd Város Önkormányzata,
a Kossuth Lajos Gimnázium Igazgatósága,
a Református Általános Iskola Igazgatósága,
és a Református Egyházközség

szeretettel meghívja Önt és kedves családját
a Ceglédi Református Nagytemplomba
2007. október 6-án, szombaton 16 órára
Kodály Zoltán emlékére rendezett ünnepi hangversenyre
Köszöntőt mond: Kollár Éva a KÓTA elnöke
Közreműködnek a nemzetközi versenyeken díjat nyert kórusok
Kós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola
Harmónia Gyermekkara – Budapest
Karnagy: Hraschek Katalin

Musica Nostra Énekegyüttes – Budapest
Karnagy: Mindszenty Zsuzsanna

Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziumának Sandate Vegyeskara – Pécs
Karnagy: Nagy Ernő

Kossuth Lajos Gimnázium Leánykara – Cegléd
Karnagy: Soltészné Lédeczi Judit

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Belépés díjtalan!
Miért jó kórusban énekelni? • 6622007-04-21 18:51:21
KARDOS PÁL EMLÉKNAP NAGYKŐRÖS, 2007. ÁPRILIS 26.
A Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara az emléknapon zenetermét az egykor Nagykőrösön kántor-tanítóként végzett Kardos Pál Liszt-díjas karnagyról nevezi el.

A Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara és a Kardos Pál Alapítvány 2007. április 26-án este 6 órakor hangversenyt rendez a Nagykőrösi Református Templomban KARDOS PÁL EMLÉKÉRE születésének 80. évfordulója alkalmából.

Bevezetőt mond DR. SZŐNYI ERZSÉBET Kossuth-díjas zeneszerző, a Kardos Pál Alapítvány kuratóriumának elnöke.

A hangversenyen elhangzó műsor:
KODÁLY Zoltán: Praeludium
MÉHES BALÁZS orgonál
DR. SZŐNYI ERZSÉBET bevezetője

Bartók Béla Nőikar – Szeged
Vezényel: ORDASI PÉTER
SZŐNYI Erzsébet – PILINSZKY János: Zsolozsma
BACH, J. S.: Den Tod – duett a 4. kantátából
Orgonán közreműködik: Méhes Balázs
KODÁLY Zoltán: Harmatozzatok!
BYRD, William: Memento salutis auctor

Kossuth Lajos Gimnázium Leánykara – Cegléd
Vezényel: SOLTÉSZNÉ LÉDECZI JUDIT
BARTÓK Béla: Levél az otthoniakhoz
KARAI József – NÁDAS Katalin: A madarak éneke
KODÁLY Zoltán: Esti dal
PALESTRINA, G. P.: Jesu rex admirabilis

Bajai Gregorián Schola
Vezényel: PAJOR MÁRTA
Qui vult venire – communio
Benedic anima mea – offertorium
Da pacem Domine – introitus
Ave Maria – offertorium
BACH, J. S.: Ich ruf’ zu dir-korálelőjáték
DÁVID ISTVÁN orgonál

Dunaújvárosi Főiskola Nőikara
Vezényel: KÖNYVES ÁGNES
CSOMASZ TÓTH Kálmán: Dicsérjétek az Urat!
TILLAI Aurél: Ave Maria
KODÁLY Zoltán: Árva vagyok
KOCSÁR Miklós: Salve Regina

Kardos Pál Pedagógus Kórus – Cegléd
Vezényel: SOLTÉSZNÉ LÉDECZI JUDIT
SZOKOLAY Sándor: Ima rontás ellen (Fohász Erdély faluiért)
UDVARDY László – JÓZSEF Attila: Tél
KODÁLY Zoltán – BALASSI Bálint: Szép könyörgés

SZTE JGYPK Kardos Pál Nőikara – Szeged
Vezényel: ORDASI PÉTER
KODÁLY Zoltán: A 150. genfi zsoltár
KODÁLY Zoltán: Semmit ne bánkódjál
EBEN, Petr: De angelis

Összkar:
KODÁLY Zoltán – BERZSENYI Dániel: A magyarokhoz – kánon
Vezényel: ROZGONYI ÉVA Liszt-díjas karnagy
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 612007-04-21 18:50:38
KARDOS PÁL EMLÉKNAP NAGYKŐRÖS, 2007. ÁPRILIS 26.
A Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara az emléknapon zenetermét az egykor Nagykőrösön kántor-tanítóként végzett Kardos Pál Liszt-díjas karnagyról nevezi el.

A Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara és a Kardos Pál Alapítvány 2007. április 26-án este 6 órakor hangversenyt rendez a Nagykőrösi Református Templomban KARDOS PÁL EMLÉKÉRE születésének 80. évfordulója alkalmából.

Bevezetőt mond DR. SZŐNYI ERZSÉBET Kossuth-díjas zeneszerző, a Kardos Pál Alapítvány kuratóriumának elnöke.

A hangversenyen elhangzó műsor:
KODÁLY Zoltán: Praeludium
MÉHES BALÁZS orgonál
DR. SZŐNYI ERZSÉBET bevezetője

Bartók Béla Nőikar – Szeged
Vezényel: ORDASI PÉTER
SZŐNYI Erzsébet – PILINSZKY János: Zsolozsma
BACH, J. S.: Den Tod – duett a 4. kantátából
Orgonán közreműködik: Méhes Balázs
KODÁLY Zoltán: Harmatozzatok!
BYRD, William: Memento salutis auctor

Kossuth Lajos Gimnázium Leánykara – Cegléd
Vezényel: SOLTÉSZNÉ LÉDECZI JUDIT
BARTÓK Béla: Levél az otthoniakhoz
KARAI József – NÁDAS Katalin: A madarak éneke
KODÁLY Zoltán: Esti dal
PALESTRINA, G. P.: Jesu rex admirabilis

Bajai Gregorián Schola
Vezényel: PAJOR MÁRTA
Qui vult venire – communio
Benedic anima mea – offertorium
Da pacem Domine – introitus
Ave Maria – offertorium
BACH, J. S.: Ich ruf’ zu dir-korálelőjáték
DÁVID ISTVÁN orgonál

Dunaújvárosi Főiskola Nőikara
Vezényel: KÖNYVES ÁGNES
CSOMASZ TÓTH Kálmán: Dicsérjétek az Urat!
TILLAI Aurél: Ave Maria
KODÁLY Zoltán: Árva vagyok
KOCSÁR Miklós: Salve Regina

Kardos Pál Pedagógus Kórus – Cegléd
Vezényel: SOLTÉSZNÉ LÉDECZI JUDIT
SZOKOLAY Sándor: Ima rontás ellen (Fohász Erdély faluiért)
UDVARDY László – JÓZSEF Attila: Tél
KODÁLY Zoltán – BALASSI Bálint: Szép könyörgés

SZTE JGYPK Kardos Pál Nőikara – Szeged
Vezényel: ORDASI PÉTER
KODÁLY Zoltán: A 150. genfi zsoltár
KODÁLY Zoltán: Semmit ne bánkódjál
EBEN, Petr: De angelis

Összkar:
KODÁLY Zoltán – BERZSENYI Dániel: A magyarokhoz – kánon
Vezényel: ROZGONYI ÉVA Liszt-díjas karnagy
Miért jó kórusban énekelni? • 6612007-04-13 14:39:08
Én nem mondtam, hogy csaló. Sőt ott ahol szinte mindenki él valamilyen "kórusjavító" eszközzel, azok között az ő pici csalása a "túlkorosokkal" szinte semmi. És az energiája tiszteletre méltó.
Miért jó kórusban énekelni? • 6602007-04-13 14:35:24
A versenyzés és szereplés szerintem igen sokat kivehet az emberből, főleg, hogy azokra maximálisan fel kell készülni, baromi fárasztó a rengeteg előadás, én tudom, mert én is tag vagyok egy leány- illetve nőikarban immár lassan 10. éve. Nagyon szeretem, élvezem, imádom ha szereplünk, mert óriási zenei élményt kapunk és adunk... de van mikor már a 20. fellépés alkalmával azt mondom, hogy nem, ezt már nem élvezem, nem tudom élvezni, mert elegem van az egészből, kiakasztó és fárasztó... Szerintem gyerekeknél is így lehet. Nyilván meg kell ragadni minden lehetőséget, de vannak pontok, amikor a szereplés már csak egy elcseszett valami lehet, de mégis úgy kell odaállni, hogy élvezzük és jó legyen... Csak ennyit, hogy ez is ott van a háttérben. Nem tudom ők mennyit szerepelnek, de biztos nem 3 fellépésük van évente...
Másrészt meg ami már korábban is elhangzott, hogy olyan versenyre elmenni 36odszor, melyet előtte 35x megnyertek, valljuk be, van benne könnyebbbség... Persze azért Szebellédi munkájától függ és a gyerekekétől is függ, hogy jól szerepeljenek.
(Most mit is akartam kihozni a dologból?...)
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 572007-04-12 21:49:56
hát igen ez szomorú! Pedig olyan jó lenne, ha lenne utánpótlás! De asszem ez máshol is lehet probléma, más kórusokban is... Kár lenne, ha lehanyatlana a kóruséneklés amúgy sem teljesen erős divatja...
Miért jó kórusban énekelni? • 6522007-04-12 21:46:31
Nem kérlek, itt nincsenek erős félreértések, a csalás az csalás, akárhogy nézzük. Én nem tudok olyan szabályról, mely megengedi, hogy pár százalékkal túl lehet lépni a korhatárt, mi nem voltunk még olyan versenyen, ahol akár egy főt is engedtek volna "túlkorosként". (de mint mondtam ez a korhatáros dolog minket nem sokszor érint) Csalni meg nem csak így lehet, de mindegy. És valjuk be a legtöbb kórus csal valamilyen módon... És senkit nem kell kimenteni, mert a maggyar kórusokat sem kell félteni, de persze a külföldieket sem, csak vannak akik nagyon pofátlanul csinálják... Nyáron Debrecenben BB-versenyen volt olyan nőikar, melynek a férfi karvezetője énekelt egy szólamot magában, mikor beállt a kórusba... Egy NŐIkarban!!!
Nem is gondoltam hogy bárki is veszi a díjait, főleg nem Szebellédiék, de őt nem ismerem, mint mondtam, csak az eredményeket, és biztos nagyon jó, meg odateszi, ami kell, meg minden. De képzeld, bár nem gyerekkar vagyunk, de mi is baromi keményen szoktunk próbálni, akkor amikor csak lehet, és asszem a mi karnagyunk is elért legalább ugyanennyit, mondhatni, hogy "utánna csinálta" tessék. És igen el, tudom fogadni, mert ez ránk is igaz, hogy kemény munkával értünk el mindent; a díjainkat, az elismeréseinket mi sem pénzen vettük elhiheted.
Miért jó kórusban énekelni? • 6482007-04-12 01:16:04
Persze nem kell arról beszélni, ki hogyan csalt vagy nem csalt és persze a profi-amatőr hasonlítgatás is inkább csak a mihez tartás végett "szükséges" - nem mindegy szerintem akkor sem, hogy egy kórus milyen képzettségű tagokból áll, de tudom, hogy a profizmus sokszor a dalok és a zene lelkét károsítja meg, mert hiába adják elő úgy ahogy le van írva és szólhat akármilyen tisztán, homogénen, hiába, ha a lélek nincs benne. Én olyan kórusban énekelek, ahol szimpla gimnazisták és egyéb területen továbbtanuló egyetemisták vannak, de amink van azt odatesszük; és csak akkor számít a profizmus nekünk, de akkor sem feltétlenül rosszmájúságból, ha másik kórus lélek nélkül énekelve előrébb helyezkedhet el egy verseny végső rangsorában, és ez akkor nagyon bántó... Természetesen értem, hogy teljesen mindegy kik énekelnek egy kórusban ha megütik a szintet... Én hallottam már vérprofi kórust ordenáré módon énekelni és egy mezei kórust az egekbe emelkedően dalolni is, jártam én is néhány versenyen már...

A karnagy teljesítménye valóban fontos, de nem ő énekel, és az előadás közben csak néhány jele van, hogy közölje a kórussal, hogy valami nem jó és merre javítsanak. Ha elcsúsznak - ami akkor zavaró, ha elég nagyot csúsznak persze - akkor a karnagynak lehet bármilyen jó teljesítménye, az biztos, hogy nem lesz nívós a dolog. Szóval nem csak a karvezetőn áll a dolog, hanem a kóruson is, nem az ő teljesítménye dönt egyedül, hanem közösen teljesítenek.

Nem tudom, hogy Szebellédi a lgjobb-e vagy sem. Nem ismerem, és a többit sem, ezért nem is nyilatkozhatok róla, bár az eredményeket ismerem, de attól még nem feltétlenül ő a legjobb. Nekem a saját karvezetőnk a legjobb... bár mi nem gyerekkar vagyunk.:)
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 492007-04-11 15:18:25
szerintem kár összeveszni akármin is, mert el kell ismerni, hogy igenis van hanyatlás mindenhol, mégha nem is olyan látványos, Eccerűnek pedig igaza van...
Miért jó kórusban énekelni? • 6442007-04-11 15:12:45
Kedves Eccerű! Asszem az van, hogy Szebellédi tanárnő "csalt", mert olyan gyerekeket is vitt előadásra, gondolom versenyre is, aki a kikötött korhatárt már régen elérte... Vagy nem? De erre csak azt tudom mondani, hogy mi is csináltunk már ilyet, ez kb 2-3 főt érintett egy versenyen, de be szoktuk tartani a szabályokat, bár nekünk már ilyen korhatáros szabályokkal nem szólhatnak; de nem is tudok olyan kórusról, ahol ne tették volna meg ezt a kis javító lépést a jobb versenyen való szereplés érdekében... Az meg szerintem, hogy egy "egyszerű" szerepléskor meghív olyanokat akik idősebbek, az az ő dolga, sztem ilyenkor nem feltétlenül számít.
Miért jó kórusban énekelni? • 6402007-04-06 13:58:02
ja és mellesleg nem nevezném magunkat vérprofinak, meg profinak sem, de nemcsak műkedvelésből énekelünk, pénzt sem kapunk érte, valami más motivál. A zene szereteténél jóval több, a jó hangulatú, a cél érdekében kiválóan összefogó és összetartozó (mégha azonkívül nem is tartunk össze) társaság tudata; a gyönyörű és csoda keresése vonz valahogy minket a próbára... Le sem tudom írni, mert magam sem tudtam sokáig és talán most sem tudom, hogy miért szeretek próbákra járni, vagy művet tanulni a lányokkal, csak a szívem töltődik fel mindig és tele vagyok örömmel, ha próba után hazamegyek...

Azt megkérdezhetem ki milyen kórusban énekel, vagy énekelt, márha énekelt? :)
Miért jó kórusban énekelni? • 6392007-04-06 13:47:39
na az előbb jól leírtam a mindennapos intenzív napokat, pedig mindennapos intenzív tanulást és fejlesztést akartam... :)
Miért jó kórusban énekelni? • 6382007-04-06 13:46:02
A mi kórusunkban az összetartás egész jól működik... A korkülönbség szül inkább szétválogatódást, de ez inkább a kórus útjain a "szabad! programokban jelentkezik, vagy viselkedésben, de ha dolgozunk egy művön, versenyre készülünk fel, az összefogás hatalmas nagy egyetértésre visz mineket, segítjük egymást, együtt dolgozunk, ötleteinket és észrevételeinket megosztjuk a többiekkel: mindent megteszünk a sikerért, hogy jól menjen és öröm legyen...Mindenki tök lelkes lesz már a tanulás során... Verseny előtt hatalmas próbákat tartunk és hihetetlen, de imádjuk ezeket a fárasztó mindennapos intenzív napokat...
Másfelől, hogy ki a profi és az amatőr nehéz különbséget tenni, mert a karvezetőn is sok múlik... Hallottam már úgymond profi kórust olyan rosszul megszólalni, hogy már szinte fájt...
Miért jó kórusban énekelni? • 6242007-03-29 22:05:50
ez így van... :D Miért? Nem? :D:D:D
Miért jó kórusban énekelni? • 6202007-03-28 19:45:46
Sziasztok!
Tudom, ide ezer éve nem írtak, de én azért próbálkozom, hátha újra feltámad a topik.
Én tagja vagyok egy kórusnak és megmondhatom, hogy nagyon élvezem. Sok vele a meló, de megéri. Nem tudom megfogalmazni, hogy miért jó kórusban énekelni, csak azt tudom, hogy belül olyan érzések kavarognak és mindenkiben, hogy leírhatatlan... Szeretem és ha majd nem tudom csinálni, biztos sokszor eszembe jut és hiányozni fog...
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

George Stoffan (klarinét), Kurgyis András (brácsa), Yamagami Souhei (zongora)
George Stoffan Fulbright professzor koncertje
KURTÁG GYÖRGY: Hommage à R. Sch., op. 15d
SCHUMANN: Märchenerzählungen, op. 132
MOZART: Esz-dúr (”Kegelstatt”) trió, K. 498
ERIC EWAZEN: Kürttrió

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet 2.0

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Csáki András, Girán Péter,
Tátrai Farkas, Tóth Krisztián, Michelisz Norman (gitár)
Boross Szilvia (zongora)
"Koncert Joaquin Rodrigo halálának 20. évfordulójára"
J. RODRIGO: Concierto de Aranjuez
J. RODRIGO: Concierto Madrigal
J. RODRIGO: Concierto Andaluz

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Oláh Vilmos (hegedű)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vásáry Tamás
SCHUMANN: Manfréd, op. 115 – Nyitány
SCHUMANN: d-moll hegedűverseny, WoO 23
SCHUMANN: 1. (B-dúr) szimfónia, op. 38 („Tavaszi”)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Daniel Zaretzky
Szentpétervári Koncertkórus
Vezényel: Vlagyimir Beglecov
"Ortodox karácsony"
RACHMANINOV: Aranyszájú Szent János liturgiája, op. 31 - részletek
MUSEL: Toccata
KUSNARJOV: Passacaglia
Orosz és ukrán karácsonyi énekek
GRUBER: Csendes éj
Scsedrik - ukrán karácsonyi ének
GAVRILIN: Harangjáték - Esti zene a Kórusszimfóniából
Régi orosz románc (F. Kozlov feldolgozásában): Találkoztam önnel
Lefelé a pétervári úton - orosz népdal
GRECSANYINOV: Tu es Petrus, op. 155, No. 4
J.S. BACH: G-dúr concerto, BWV 592
GIGOUT: Minuetto és Toccata
DUBOIS: Toccata
GRECSANYINOV: Ünnepi mise kórusra és orgonára
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Northwest University Puk choir
Veszprém Város Vegyeskara
"Greetings from South-Africa"
A mai nap
született:
1822 • César Franck, zeneszerző († 1890)
1908 • Olivier Messiaen, zeneszerző († 1992)
1913 • Takács Paula, énekes († 2003)
1913 • Morton Gould, zeneszerző († 1996)
1938 • Jurij Tyemirkanov, karmester
1980 • Sarah Chang, hegedűs
elhunyt:
1987 • Jascha Heifetz, hegedűs (sz. 1901)