vissza a cimoldalra
2018-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4070)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61154)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1117)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1505)
Franz Schmidt (3198)
Zenei események (992)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Élő közvetítések (7454)
Gioacchino Rossini (1019)
Zenetörténet (237)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (591)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
Pantheon (2264)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: dummy
Leírás:
Honlap:
   


dummy (54174 hozzászólás)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 902005-04-16 21:08:14
Ha Bretz Gábor nem ígéretes,akkor ki az????
Ajánlom - első lépésként - az ezen az oldalon olvasható beszámolókat...

Azt hiszem ez felér egy KO-val,nem?

:)
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7592005-04-16 20:20:11
Most olvasom, aszongya:

"Magyarországon fajra, korra és nemre való tekintet nélkül mindenkinek joga van a szabadságra, a biztonságra és emberi méltóságának tiszteletére, és ezt a mindenkori politikai, illetve társadalmi hatalomnak védenie kell - jelentette ki Orbán Viktor."

Csókolom, milyen fajú emberek vannak itthon? :-)))

Legalább ennyire szeretem, amikor Gyurcsány a teológival próbálkozik:
"II. János Pál pápa igazi hídverő volt..."
pontifex=hídverő.
Kocsis vs Fischer • 14512005-04-16 19:54:47
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7582005-04-16 19:48:27
Szerintem is borzalmasan dilettán alakításokat láthatunk egy meglehetősen közepes filmben, de ez még nem ment olyan mondatokat, mint ez: "Viszont arra ügyeltek, hogy az egymás után a Szarvas József alakította rendőr - ha van a filmben valami, ami menthető, akkor az a néhány igen jó epizódalakítás (rosszak is vannak, pl. a Harkányié), gondolok a szenilis nagymamára, Molnár Piroska nőrokonára, Rajhona és a másik öreg alakítására, az asztalnál ülő csendőrtisztre, a határon üzletelni próbáló csendőrre, Lukáts Andor értelmiségijére (a könyvbeli újságíró) - által megállított két busz száma ne legyen azonos, a Köves Gyurit is szállító jármű száma 257 volt, a pillanatokkal később megállítotté pedig 381. Hogy az ellenkező irányból jövő, feltartóztatott busz száma - ezen főleg felnőttek utaztak, így a szakértő és a nagybeteg anyját meglátogatni szándékozó szerencsétlen alak is - mi volt, azt nem láttam."
meghalt Kiss András • 52005-04-16 15:17:20
Azt tanította nekünk, hogy mindig mindenben a rendre kell törekednünk.Legyen az a zene,az emberi kapcsolatok,vagy akár a környezetünk.Megszívlelendő tanítás.
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 892005-04-16 14:04:31
Hát, ezt nem értem. Bretz Gábor hogyismondjamcsak, nem éppen egy ígéretes valaki. Milyenek lehettek a többiek?
meghalt Kiss András • 42005-04-16 13:39:25
Szerettem Batta Andràst.Emlékszem,a zenetöri àllamvizsgàn egy-két évfolyamtàrsunkat ezzel fogadta:"Jò napot kìvànok,Batta Andràs vagyok.Kihez van szerencsém?" Humora volt és könnyed nagyvonalùsàggal intézte el a tanulmànyi osztàly baklövéseit.A "dupla szereposztàsos" teremben pl.Földes Tanàr Ùr maradhatott vizsgàztatni,Batta kivonult az emeleti ruhatàrba,szintén vizsgàztatni.Az épp a Nagyteremben pròbàlò ÀHZ legnagyogg derültségére.
Mondom,szerettem Battàt.
Ezt az emléket döntötte most romba Kiss Andràs halàlàròl valò közleményével.Ha ugyan ö irta.
Tényszerü,szàraz szöveg,hivatalos,mindez rendben is volna.Ami kimaradt:Kiss Andràs nagyszerü kolléga volt,fàj az elvesztése.Humora volt,ringbe szàllt jò dolgokért,legyen az zenei vonatkozàsù vagy emberi.Talàn csak egy ösztöndìj valakinek,aki enélkül nem tudta volna befejezni tanulmànyait.Talàn egy-egy kamaraegyüttes tàmogatàsa,versenyre valò kijuttatàsa,emberi kapcsolattartàsa,a màsik Emberként valò kezelése,baràti hozzààllàsa...Szòval,talàn belefért volna a kurta hìrbe valami személyes is...Talàn.
Kiss Andràs jò zenész,jò kolléga és emberi ember volt.Halàlàval nem csak egy hegedüs,hanem egy Ember tàvozott közülünk.
Nyugodjék békében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 102022005-04-16 12:04:00
A honlap balfékei között ne felejtsétek el a berlini potyutast, K.Pétert.!Barátunk szakértelme a béka feneke alatt, ehhez elég ránézni a lapra. Minek van rá szükség?
(Ő is Szinetár-Füller hozadék.)
Opernglas, avagy operai távcső... • 80952005-04-16 11:57:17
Nem vagy egyedül. Más is fölfedezte, milyen jó volt tegnap Wendler. :-)
Sok sikert ezután is...
Opernglas, avagy operai távcső... • 80942005-04-16 11:52:22
Wendler Attila, tegnap jó Otellót énekelt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80932005-04-16 11:48:27
Én is csodálkozom, hogy mindenki bőszen hallgat a dolodgról...
Nekem igen kellemes csalódás volt a tegnapi előadás, bár tényleg úgy ültem be, hogy "te jó ég, mi lesz itt...".
Wendler szerintem igazán jó volt! Színészileg is tetszett, de a hangi teljesítményén lepődtem meg igazából. Azt hittem (perdonate!), hogy ebből bukás lesz, főleg a Parasztbecsület után. Ehhez képest tényleg jól énekelt, bár szerintem azért jobban tenné, ha a saját fachjában énekelne, mert így hamarosan komoly bajok jelentkezhetnek. A tegnapi előadáson (ha górcső alá veszem), néhány magasságnál lehetett némi bizonytalanságot hallani, de szerintem ez mindenkivel előfordul! Ha a tavalyi Lanczovot nézem, akkor ezerszer inkább Wendler! Egyébként sok helyütt úgy éreztem, mintha Bándit utánozná, ami valahol természetes is, hiszen rengetegszer énekelte ezt a darabot Cassióként vele. Így volt kitől tanulnia... :)
Egyszóval kívánom Wendlernek a legjobbakat a továbbiakban, vigyázzon a hangjára! És gratulálok a tegnapi teljesítményéhez.
Ami Lukács Évát illeti, a végére kezdett belejönni, azt láttam rajta, hogy rettenetesen izgul!!! (Mondjuk nem csoda, először énekelt főszerepet a MÁOban.) A 3.felvonás végi együttesben nyílt ki először igazán. A Fűzfadal pedig különösen tetszett. Ave Mariája annyira nem ragadott meg, nem éreztem rajta, hogy imát mondott volna...
Szerintem a következő előadáson még bátrabb lesz, úgyhogy kíváncsian várom a keddet, neki is nagyon drukkolok! Nehéz lehet a "nagy nővér" árnyékában helytállni...
Még Kovácsházi Cassióját emelném ki. A tőle megszokott módon nagyon jól játszott, hagilag is teljesen rendben volt. Az első felvonásbeli leitatás kifejezetten élethűre sikeredett. :)

Mint már mondottam, kellemesen csalódtam tegnap, de azért nagyon várom már a Bándi-Tokody-Fokanovos Otellókat...
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7572005-04-16 11:04:27
Mi bajod velünk?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 102012005-04-16 10:15:47
B.Katikát nem hagyom bántani!!
Előttem állt sorba a szereposztó díványnál!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 102002005-04-16 10:10:11
Egyetértek.
B. Katika a leggyenggébb láncszem!!!Egyetlen mentsége, hogy tökkel ütött főnökök bízzák meg újra és újra a honlap munkájával.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101992005-04-16 10:06:11
Igazatok van!Idióta vagyok és az is maradok!
Opernglas, avagy operai távcső... • 80922005-04-16 10:03:29
Na mi van "jóindulatúuraim"?Senki nem volt tegnap Otellon? Wendler A. Lukács É. Egri S.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101982005-04-16 09:46:58
Okostojás, a nulla te magad vagy!
Hol éltél az utóbbi 15 évben?
Itt állami cégek mentek tönkre, majd születtek újjá Kft-ként, Rt-ként stb stb
Ahogy az Operaházzal csinálni akarják.
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7562005-04-16 09:24:08
Kedves hangyász, a te megnyilvánulásaid eddig is nagyon emlékeztettek egy szélsőjobbos viceházmester argumentációjához, most legalább kibújt a szög a zsákból. Madarat tolláról. (Éljen az NDK!)
Opernglas, avagy operai távcső... • 80912005-04-16 09:11:19
Még volt 85 szabad jegy! Rendeltem egyet! Kíváncsi vagyok rá!
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7552005-04-16 08:46:24
Saját hozzászólásom ugyanerről a fórumról, ahová egy szintén specializálódott táplálkozást folytató emlősállat nevén írok:
Néhány észrevétel a #136-os hatására eredeti szándékom dacára tegnap megnézett filmmel kapcsolatban: A legtöbb szereplő hangsúlyozása KATASZTROFÁLIS! A főszereplőn kívül ide sorolnám Bánt, Schellt is, Haumannt viszont az öntudatos nagybácsi szerepében megvédem. Kb. olyan érzelmi töltettel mondták a szövegüket, mintha a déli időjárás- és vízállásjelentést olvasnák be, mindezt egy szívbe markoló helyzetben: Az apa tudja, hogy megaláztatás, szenvedés és a szinte biztos halál vár rá.
A kritika írója nem tette szóvá, hogy a film legelején a mai Lőrinc pap tér + a Mária utca tele van lehullott levelekkel, erősen őszi a hangulat. AZ ISTEN SZERELMÉRE! A csepeli kőolajfinomítót 1944 áprilisában bombázták le, az első auschwitzi deportálóvonat ugyanezen hónap végén indult el. Egy szemvillanásnyira ugyan, de láttam, hogy Köves Gyurinak mintha 1944 novemberi Beszkárt-bérlete volna!? Vagyis a film készítői durva erőszakot tettek a késő őszi/téli forgatással a történelmi tényeken. (Apróság, hogy a vámépület nem lehetett ennyire rozzant sufni, 1944-ben a polgári lakóházak nem voltak ennyire lepusztultak, mint ma, a szocializmus + Demszky uralma után. Viszont arra ügyeltek, hogy az egymás után a Szarvas József alakította rendőr - ha van a filmben valami, ami menthető, akkor az a néhány igen jó epizódalakítás (rosszak is vannak, pl. a Harkányié), gondolok a szenilis nagymamára, Molnár Piroska nőrokonára, Rajhona és a másik öreg alakítására, az asztalnál ülő csendőrtisztre, a határon üzletelni próbáló csendőrre, Lukáts Andor értelmiségijére (a könyvbeli újságíró) - által megállított két busz száma ne legyen azonos, a Köves Gyurit is szállító jármű száma 257 volt, a pillanatokkal később megállítotté pedig 381. Hogy az ellenkező irányból jövő, feltartóztatott busz száma - ezen főleg felnőttek utaztak, így a szakértő és a nagybeteg anyját meglátogatni szándékozó szerencsétlen alak is - mi volt, azt nem láttam. A recenzens szinte minden egyéb állításával maximálisan egyetértek, legfeljebb azzal nem, hogy a lágerjelenetek UNALMÁT nem hangsúlyozta eléggé, esetleg nem elemezte ergonómiai szempontból a foglyokkal végeztetett kényszermunkát: a zúzott kőnek a pőrevagonokról vasvillával történő letakarítását, ill. a cementes zsákok pár méterrel odébb helyezését.
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7542005-04-16 08:42:56
http://blog.tomcatpolo.hu/index.html?loadpage=http://blog.tomcatpolo.hu/blog/balfasz/20050220.html
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7532005-04-16 08:42:11
Itt a [url]link a Sorstalanság-filmhez![/url]
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7522005-04-16 08:16:31
A Munkácsy-kiállítást ki látta? A vége egy nagy tehetség sajnálatos leépüléséről, ill. stiláris megakadásáról tanúskodik. Most nem a rémes szalonképekre gondolok. Ugyanakkor - bár csak vázlatok - elképesztően érdekesnek találtam a halott Krisztust a sziklasírban, ill. a Faustot ábrázoló műveket. Elképesztő, hogy a műtörténet-írás milyen "szemérmes": Nekem eddig pl. fogalmam sem volt az Ecce homohoz hasonlóan patologikus vonásokat mutató Virágok áldozatáról, amelyet juszt se raknak ki az állandó kiállításra.
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7512005-04-16 08:12:13
Láttam a Sorstalanság-filmet. Katasztrofálisan hangsúlyoznak benne olyan "befutott" színészek is, mint Bán János vagy Schell Judit. A főszereplő srác "alakítása" ismét rámutat a nemlétező magyar gyermekszínész-képzésre. :O((( Néhány jó epizódalakítás némileg kiegyensúlyozza a főszereplők ordító hiányosságait. Hamarosan beteszek ide egy linket, ha van gyilkos kritika - most nem a "szélsőjobboldalira" gondolok - akkor ez. Persze Hollywoodban meg máshol is készülnek ennél még rosszabb filmek, vagyis minden relatív.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101972005-04-16 07:15:35
64-es!
Amit itt írogatsz, az suttogó propaganda. Az Opera nem mehet csődbe, mert maga az állam, ha nem kaptok fizetést, az mástól lesz.
Ha a 64-ből gyököt vonunk és ledöntjük, az egy fekvő nyolcas lesz ami máshogy nézve dupla nulla.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80902005-04-16 07:12:28
Sajnos én nem tudok menni..:(
Opernglas, avagy operai távcső... • 80892005-04-16 01:58:33
Egy pár fotó Verdi : Végzet hatalma c. operájából. 04.21.-én a Nemzetiben.

Kép

Kép1
Ki beszél itt szerelemről? :) • 4042005-04-16 01:07:32
A szabadság fogalma azt hiszem mindig valamihez kötve válik érdekessé. Én is úgy gondolom, hogy mindenki saját gondolkodásának megfelelően értelmezi a szavakat. Ezért is mondják, hogy a gondolat addig szabad, míg nincs kimondva.(Na tessék, már megint a 'szabad' szóba ütközöm)Szóval alapvető meghatározottságunknál fogva nehéz igazi mélységében beszélni bármiről.
A szerelemmel kapcsolatos saját szabadságfogalmammal az a problémám, hogy nem tudom állandósítani. Azt hiszem ez bővebb magyarázatra szorul. Érzéseim, vagy mondjuk inkább úgy:tapasztalataim szerint(ebben nem csak saját érzelmi életem tapasztalatai vannak benne)kezdetben minden szerelem makulátlan szabadságérzettel párosul mindkét fél számára. Szomorú megfigyelésem az is, hogy ez valószínűleg annak köszönhető: a másik félben sok esetben önmagunk megszépült tükröződése az igazán vonzó számunkra. Azonban mennél több apró eltérés 'rondít' bele ebbe délibábszerű alakzatba, annál inkább válik égi tüneményből földhöz kötő teherré a vállunkon. Így válik a szabadság érzése fokozatosan megkötöttséggé. Hiszen a másságra figyelni kell, és mindenek előtt el kell tudnunk fogadni. És itt kezdődnek a problémák. Ha el tudom fogadni szép lassan egy újfajat szabadság érzése alakul ki bennem a másikkal kapcsolatban. Ha nem, jó esetben felbomlik a kapcsolat. Rossz esetben...tönkre tesszük egymást.
De, kedves Álmodó, hogy ennek a szabadságnak hol vannak a határai, arra bizony nem tudok válaszolni. Talán az is egyéni, talán az elfogadáson kívül ezeknek a határ-érzeteknek is egyezni kell a két embernél.Úristen és még biztos találnék vagy 100000 dolgot, aminek egyeznie kéne! Van egyáltalán esély egy ilyen találkozásra!?!-:))
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert • 92005-04-16 00:54:22
Ennél az ének-zeneoktatás egy kicsit bonyolultabb dolog.
Milyen zenét hallgatsz most? • 47912005-04-16 00:23:19
JOHANN CHRISTOPH FRIEDRICH BACH : Secular Cantatas (Pygmalion)

-Harry van der Kamp

Kleine Konzert

Hermann Max

Nézzünk még egy pár csemegét! :) Most "találtam" itthon! A letöltött zenék között "egyházi szöszmösz" néven futott. Gondoltam megnézem mi az és .... :) Mondhatom azt, hogy nem tudok mit mondani??? ;-OO
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7502005-04-15 23:52:20
Szilgyo! Mondhatom azt, hogy van is miért irigyelned! Egyszerűen nem találok szavakat. Tóth Ildikó egyszerűen zseniális, Varga Zoli pedig ragyogott a színpadon. Igaz mindenki. A rendezés sem volt rossz, bár voltak részek aminél én nem igazán értettem mit szeretne. Mondjuk az állandó lámpaoltogatás. Rég szórakoztam ilyen jól!
Más!
Egyébként jó, hogy "válasz erre"-t nyomtál. Az e-mail címedre volna szükségem, kérdésem lenne. Vagy ha gondolod megadom az én címem. Szió.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101962005-04-15 23:24:04
Felhívom figyelmeteket 10170. szám alatt tett írásomra.
Milyen zenét hallgatsz most? • 47902005-04-15 23:07:13
Hát a fene tudja, pláne ilyen szakértők társaságában! :-) De itt már a Lady nem volt fiatal, bár ez egy lovagtól...
Milyen zenét hallgatsz most? • 47872005-04-15 22:42:45
Sestónak igaza van: hűvös, kifejezéstelen, rosszul artikulál, stb., de amit tud, azt úgy tudja, ahogy senki más. Ezért nehéz számonkérni rajta bármit is. Olyan, mint a szédítő magasban egynsúlyozó artistán azt kritizálni, hogy nincs piros masni a hajában.

(Korgold: Die tote Stadt. Olyan, mint a gejl süti, amit néha megkíván az ember.)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5312005-04-15 22:19:03
De te mit szeretnél, mert ez nekem már nem egészen világos...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5302005-04-15 22:14:11
Miskolc is jó példa, persze megintcsak sok olyan művésszel, akiket Pesten is lehet látni. Maga a fesztivál nekem kicsit eklektikus, nem mindig az jön, akit hívnak, hanem akit "küldenek".
Meg aztán ezek az egy-egy hetek ellensúlyozzák-e azt az egészévi választékot, ami Pesten van? A választás lehetőségéről, az esélyről beszélek. Mert biztos akad aki az egészévi pesti koncertévadot nem adná egy miskolci Pikk dámáért. Ettől még a durva aránytalanság az államazállamban javára továbbra is fennáll. S itt viszzakanyarodtunk kicsit eredeti témánkhoz, A Nemzeti Hangversenyteremhez, mint az esélyegyenlőség palotájához. Bizonyára én látom rosszul a kérdést, nem kell rugalmasnak lenni, nem kell jobbítani, mert túlontúl emberi lenne ahhoz, hogy eltűnjön mögötte a vezérigazgatói szerep. Szánalmas, ha ez előrébbvaló a szolgálatnál.
Milyen zenét hallgatsz most? • 47892005-04-15 22:11:13
Akkor most jól meghallgatom mégegyszer a Normát. Sutherland "hűvös" hangjával! :-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 47882005-04-15 20:27:32
Nem is hibáztatlak érte. Olyan ez, mint amikor valaki egy nagy épületet túl közelről akar lefotózni. Hiába igazgatja a masinát, nem tudja befogni a látóterébe a "monstrumot".

Egy dolgot - szerintem a legfontosabbat - kifelejtettél: Pavarotti-t. Ahogy Callas és di Stefano (na meg, Gobbi és Serafin) utánozhatatlan korszak volt az operajátszás történetében, ugyanolyan a Sutherland, Pavarotti (Bonynge) összeállás. Ebben volt igazán nagy szerencséje. Egyébként a tehetsége így is-úgy is utat tört volna magának.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101952005-04-15 19:25:37
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101942005-04-15 19:24:50
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101932005-04-15 19:13:58
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101922005-04-15 19:00:11
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101912005-04-15 18:57:36
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101902005-04-15 18:54:44
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101892005-04-15 18:45:20
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Milyen zenét hallgatsz most? • 47862005-04-15 18:40:41
Nézd engem nem hogy nem fog meg, hanem egyenesen idegesit(!) La Stupenda,...nekem a "koloratúréneklés" SOKKAL(!) többröl szól!...
Dehát izlések és pofonok!
(Másrészt Sutherland-nek szerencséje is volt, mert az nyilvánvaló, hogy szuper technikával énekelt, csak éppen legalább annyira forrón és kifejezön, mint egy hütöláda-DE nem igen volt konkurrenciája sem!-hiszen Caballé inkább lirico-spinto szopránként nyújtott nagyott, annak ellenére, hogy sok belcanto-szerepben is fellépett vagy Freni, aki többnyire megmaradt "klasszikus" lirico-nak, Scotto bár kezdetekben "leggiero-nak" indult, késöbb keményen gyilkolta magát "korai Verdi-, és verizmo-darabokkal" stb.)
Talán(?) Cristina Deutekom-ha normálisabb technikával rendelkezett volna, lehetett volna egy méltó riválisa Sutherland-nek,...de az ö esetében is igaz: nem állt mögötte egy teljhatalmú lemezcég PR-apparátusa, mint a teljes DECCA-gépezet Dame Joan mögött!
Milyen zenét hallgatsz most? • 47852005-04-15 18:34:10
...kevered! a bécsi Tristan Krämer munkája,...ez fix!... :-)))

Bécsben (=STOP) Mielitz rendezte darabok pl. "Peter Grimes"(=elég jó!) "Parsifal" és "Der fliegende Holländer" :-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 47842005-04-15 18:32:37
...igen a Brunetti "Stabat mater" a tollait bontogató fiatal tehetség egyik elsö felvétele volt!... Megvan! Nagyon szép darab,...s nem igazán értem, hogy a Pergolesi-verzió mellett miért tünhetett ennyire el: értékes szép darab,...és remek a felvétel!

S hogy miért nem készült vele eddig olyan sok felvétel, mert az idióta PR-manager-ek olyan anorexia nervosa-s és/vagy bulémiás "csillagocskákat" épitenek ki, mint ahová a szerencsétlen Bonfadelli jutott,..és talán vhol. Nyetrebko is idesorolható, bár ö nem rendelkezik ilyen anomáliákkal, ö csupán közönséges módon van prezentálva!...no comment!...

Igen, a 23.-i "Sonnambula-n" is ott a helyem, a szezon utolsó "Lucia-ja" is szerencsére az övé lett-nem hivták viszsa Massis-t,-ill. Bonfadelli meg (már) nem tud,...s az utolsó Éj királynök egyikén úgyis ott vagyok-hiszen eleve hétfön repülök Zürich-be!... :-)))
Azt nem tudom, hogy a Musetta bele fog-e még férni,...majd meglátom-az júliusban lesz, a "Zürcher Opernfestspiele"-keretén belül-nagyon jó szerepe, imádják is benne, de ö nem szereti... :-(
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101882005-04-15 18:24:56
Látod ebben teljesen egyet értek Veled és mindenkivel aki ezt érzi.
20 éve amikor elkezdetem itt dolgozni még azt hittem , hogy innen megyek nyugdíjba is.
Most már szinte biztos vagyok benne , hogy nem.
Pedig nagyon szerettem itt lenni.Mindegy ez már más világ...
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7492005-04-15 18:20:45
Szerelemért irigyellek, Toth Ildiko a kedvencem, meg Novàk Eszter is.
G.F. Händel Operák, Zeneművek • 6622005-04-15 17:12:03
A bérlet 9.000! Már megijedtem! :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101872005-04-15 16:50:37
Eléggé konkrét vagy.
És ez borzasztó!! Ez a Szinetár-Fülöpp hagyatéka???? Ezt a csődtömeget hagyják örökül??
Milyen zenét hallgatsz most? • 47832005-04-15 16:39:00
GAETANO LATILLA : La Finta Cameriera (opera-buffa)
Milyen zenét hallgatsz most? • 47822005-04-15 16:38:13
GAETANO LATILLA : La Finta Cameriera (opera-buffa)

-Roberta Invernizzi
-Cinzina Rizzone
-Maria Ercolano
-Giuseppe De Vittorio
-Francesca Russo Ermolli
-Stefano Di Fraia
-Giuseppe Navigolo
-Pierre Thirion Vallet

La Capella de' Turchini

Antonio Florio

Vélemény? Ismeritek? Szerintem nagyon kellemes felvétel és a mű is igazán el van találva. Ahogy mondani szokták az okosok van atmoszférája a muzsikának. Még jó! Hisz "Commedia del Arte", igazán színházba való darab. A zeneszerző 1711-ben született és 1788-ban halt meg.

[url]http://www.haendel.it/photogallery/photo18120/copertine/lati
lla_cd.jpg;Erről beszélek[/url]
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7482005-04-15 16:37:25
Én most a héten vagyok betáblázva. Vidéki Színházak találkozóját járom, elég gyenge eredménnyel. Casanova-t néztem (Ha Alföldi nem játszik benne nézhetetlen.) Ma megyek Szerelem-re a Thália-ban, holnap Őrült Nők ketrecére, vasárnap "dugónak" pedig Otello. 7főre meg eret vágok magamon! :)
G.F. Händel Operák, Zeneművek • 6612005-04-15 16:33:27
Így legyen!
Hercules lesz live is Júniusban Bécsben William Christie vezényletével.

Tényleg 9.000 lesz a jegy az Ákisz - ra? Ne humorizáljunk már! Az nagyon sok pénz! Ennyiért nézze meg aki szeretné. Én ugyan megrendeltem a jegyet, de nem jött visszajelzés mél-ben. Talán jobb is.
meghalt Kiss András • 32005-04-15 16:28:59
Csak tudnám mi lesz a magyar hegedütanitással.Kovács Dénes, Kiss András...
meghalt Kiss András • 22005-04-15 16:16:47
Halála előtt két héttel még tanitott.Méltón ment el.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101862005-04-15 16:15:46
Aztán az is érdekes kérdés , hogy hol úszott el a dolog?Mivel állítólag az Opera kiadásainak jelentős része (70-75%) bér jellegű.De például a műszak esetében az elmúlt, mondjuk 10 évben nem volt létszám emelés inkább csökkentésről beszélhetünk.A bér emelés is csak éppen annyira vagy annyira sem érintette a műszakot mint a többi tárat illetve területet.
A Fidesz-éra előtti pénz ami ha jól tudom olyan 3-4 milliárd volt (és akkor nem hallottam csődről) is meg emelkedett éppen vezetőinktől hallhattuk , hogy tavaly 7 milliárd volt és kevésnek bizonyult.
Ti értitek ezt vagy meg lehet magyarázni?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5292005-04-15 16:11:37
Sopron mellé nyugodtan vedd hozzá Miskolcot is, mert ami ott „vidéken” az elmúlt években a Bartók +... Nemzetközi operafesztivál égisze alatt létrejött, arra nem csak itthon, hanem már külföldön is odafigyelnek, jegyzik, rangja van. Nem véletlen, hogy a legnagyobb sztárok közül is sokan szívesen fellépnek Miskolcon, a fesztivál programjában.
Az elmúlt években megfordult itt többek között Bruson, Gavanelli, Nyesztyerenko, Obrazcova, a hazai operatársulatok mellett a környező országok dalszínházait is vendégül látta a város. Idén sem kisebb a névsor: Bruson már visszatérő vendég, vadonatúj viszont Roberto Frontali, Roberto Scandiuzzi, Gegham Grigorian, Giuseppe Giacomini, Rost Andrea, Lukács Gyöngyi, José Cura, Konstantin Gorny, Giuseppe Giacomini, Rost Andrea, Lukács Gyöngyi, José Cura, spoletoi Teatro Lirico Sperimentale szólistái, Octavio Arrevalo, Gegham Grigorian, Lee Jeong-Won Enzo Capuano, Karine Babajanyan, Felipe Rojas,
Victor Garcia Sierra, Giuseppina Trotta. Aztán idevárják a Szentpétervári Mariinszkij Színház, a Zágrábi Horvát Nemzeti Színház, a Pozsonyi Szlovák Nemzeti Színház társulatát, de sor kerül majd a Salzburger Marionettentheater, a Kassai Állami Színház Zenekarának és Kórusának, a Krakkói Operaház, a Lipcsei Mendelssohn Hochschule és a Moszkvai Helikon Színház vendégjátékára is.
Azt hiszem, nem kell bővebben ecsetelnem, hogy a Budapesti Operafest hol helyezkedik el a miskolciakéhoz képest a nyári nemzetközi operafesztiválok rangsorában. Határozottan le merem szögezni, itt a vidék messze lekörözte a fővárost, és Miskolc városa jó eséllyel pályázik arra, hogy a Bartók + … Salzburg vagy más, külföldön hírneves fesztivál nyomdokába lépjen. Inkább vállalom ezt a vidéki zarándokutat minden nyűgével, kényelmetlenségével, mert cserébe olyan élményekhez jutok, amikben itt a fővárosban soha nem vagy csak nagyon ritkán lenne részem. Tehát, ha valami különlegességre és izgalmasságra vágyom, elérhető áron, akkor szerencsémre, Budapestnél távolabbra is tekinthetek, ahol megtalálom, amit szeretnék, és kitörölhetem az agyamból a szürke, átlagos, unalmas, mégis méregdrága kínálatával elriasztó budapesti operaházi kínálatot. (Akkor már inkább a Nemzeti Hangversenyterem vagy a Zeneakadémia, a Thália Színház és a Nemzeti Színház, ahol még koncertszerűen vagy vidéki társulatok jóvoltából, ami szem és fül ingere, részben kompenzálást kapok.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101852005-04-15 16:08:38
Igaz-e , hogy az Opera csőd helyzetben van?
Ez jelenti-e azt , hogy minisztériumi csődeljárást indítanak?
Tudható-e , hogy ennek milyen személyi konzekvenciái lehetnek?
Elképzelhető-e , hogy a korábbi 89 fő helyett több vagy lényegesen több embert bocsátanak el?
Ha igen milyen szempontok szerint?
Igaz-e , hogy nem biztos a bérek klfizetése?
Igaz-e , hogy csőd eljárás illetve csoportos elbocsátás esetén nem kötelező a végkielégítés kifizetése?
Elég konkrét vagyok?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101842005-04-15 15:19:24
Akkor mi a kérdés?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5282005-04-15 15:10:51
Na és a Kürt utca? Ott szoktunk parkolni, ha a Zak-ra megyünk. Muramista!
Egyébként lesz abban valami, ha Sopron, Fertőrákos, Eszterháza és esetleg a "túloldal" össszeáll, készülgetnek is valami régiózásra ottan mostanában. Mert most már tavaszoznak Sopronban, ott van a nyári szezon is, és nagyon jó kezd lenni a színházuk. Egyébként mindenkinek ajánlom egy-egy hosszú hétvégét töltsön el, Veszprém környékén, Szegeden és környékén, Pécsett, nagyon jó színházi, zenei eseményeket lehet leszedni előre a honlapokról, és arra van a péntek vagy szombat este, hogy (persze egy jó kis vacsora, sörözés mellett) felszedjen valamit az ember az ottani kulturális életből. Nem olyan nagyon vidéki vidékek ezek, csak nem a plázaközönséget kell nézni, mert az mindenütt egyforma.
G.F. Händel Operák, Zeneművek • 6602005-04-15 13:31:55
Herkules lesz május 1-én - ha jól emlékszem - a Mezzón.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5272005-04-15 13:29:51
Teljesen jó a hasonlat. Tudom, hogy illúzió elvárni azt, hogy egy Sopronnak olyan legyen a rangja, mint Münchennek. Operája felveheti a versenyt bármelyik berliniével. Egy személyen múlik, úgy hívják, hogy Sir Peter Jonas. Budapestnek a főváros jogán van rangja. Magyarországon egy tiszteletreméltó kivételt, személyt ismerek. Ha már Sopron, akkor Eszterháza. Úgy hívják, hogy Strém Kálmán. Meg úgy, hogy ízlés, koncepció, arculat. Hogy mennyire a keveseké, arról nincs információm. Viszont biztos, hogy nem ugyanazokat a híreket hallgatjuk-olvassuk. Mert ismerek olyan várost, ahol nem töltenek szállodai éjszakát a vendégek, hanem rohannak haza Pestre. Ez persze városmarketing kérdése is. És ha valamit, akkor városmarketinget biztos tanulhatunk Pesttől. Igaz? És akkor még nem is beszéltem Salzburgról. Milyen gáz nem a bécsi operában föllépni, hanem ott, arról már nem is beszélve, hogy Karajan idejében mennyire rangon aluli lehetett. És Thomas Bernhardnak még így "csomagban" kinálva se tetszett Ausztria. Azt merészelte mondani, hogy "Seggembach". "Hátsónk" meg "khm". Attól, hogy valaki szappanhabos szájjal kerüli nevén nevezni a szart, attól az még az marad. Például kutyaszar, elég végigmenni csak a Hajós utcán. És hasonlítható-e a glyndebourne-i tehénlepény zamatos szaga a Covent Garden-i lóhúgy gőzéhez?
Kocsis vs Fischer • 14502005-04-15 13:24:08
Én úgy értettem, hogy a Momust nem olvassa, csak becsmérli.
De bocsánat, mostmár tényleg hagyjuk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101832005-04-15 12:53:52
Igen. Provokáció annyiban , hogy ezek a hírek egészen autentikus forrásból jöttek de megfelelő helyen feltett konkrét kérdésre nem kielégítő választ illetve inkább mellébeszélést kapunk.Tehát a kérdés felvetésem arra irányul , hogy hátha van ,aki ha névtelenül is de, tud tájékoztatást adni.
Ha ez valakit sért attól én kérek elnézést.
SzM-et személy szerint én is tisztelem legalább is szakmailag minden képpen.
Ha nem tudtok róla semmit az sem baj.Végül is majd időben megtudjuk nem?
Úgy mint az elmúlt 10 évben mindig.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80882005-04-15 12:17:40
Szendrényinek nem mentség kell, - nem tudom, vajon mire kellene?!, - hanem hála, hogy itthon hallhatjuk és az az OVÁCIÓ, amit maximálisan megérdemelten meg is kapott. Sugárzóan tehetséges, gyönyörű hanggal. Itt annak van szégyellnivalója, aki mellőzi, és persze a közönséget is megfosztja az élménytől.
Reméljük ezentúl többször hallható majd, ha jól láttam, talán Petrovics úrnak is tetszett, és hallhatta a közönség elragadtatását.
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 882005-04-15 11:41:47
oh!! Gratulálok!!!
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 872005-04-15 11:41:19
Bretz Gábor legujabb trofeája:
Még ebben az évadban énekelheti a berlini Komishe Oper-ben Masetto szerepét a Don Giovanni-ban.
Csak igy tovább!!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 80872005-04-15 11:38:40
Szendrényi megjelenésével égvilágon semmi gond nincs! Gyönyörűen mozog a színpadon, minden mozdulatában érzés van, abszolút átérzi a zenét!!

Nem azért mellőzik, mert bajok vannak a magasságokkal, meg hogy nem darázsderekú..hanem azért, mert itthon divatot csinálnak a jó énekesek mellőzéséből!! Mert nem veszik észre az igazi énekeseket..ha a magasságok miatt nem szerepeltetnék, akkor ma egy jó pár énekes azonnal mehetne a süllyesztőbe a Máóból.
Ki beszél itt szerelemről? :) • 4032005-04-15 11:15:36
Kedves Kobold és Álmodó !
Örülök, hogy egy nézeten vagyunk. Ami a liberális jelzőt illeti, nézőpont kérdése, hogy mit értünk alatta, és persze koronként és társadalmanként változó tartalmat feltételez; elfogadom a „felületességet” is, hogyne. És még hozzá tenném, hogy sok szabad ember a szabadságával a jó dolgában már nem tud mit kezdeni és keresi az extrémet, a nem szokványosat; ők azok, akik minden hagyományos értéket megkérdőjeleznek, elutasítanak. Ez régen is így volt, minden változik, mozgásban van, alakul, átalakul. Azonban vannak örök emberi értékek, amik megkülönböztetnek bennünket más élőlényektől, amelyek szerintem megkérdőjelezhetetlenek. Hadd, ne soroljam. Mindenkinek jogában áll szeretni (szerelmet érezni és éleszteni) és oly módon gyakorolni, ahogyan akarja. Szabadság van. Jogunk van ezeket az eszméket, elveket, nézeteket, hitvallásokat magunk módján megfogalmazni és alkalmazni. Miért is ne? Mondhatjuk azt is, hogy le a korlátokkal, rabláncokkal, tilalmakkal, lakatokkal és zárakkal! Elhallgattatni nem engedjük magunkat! Rendben van, mindenki hirdesse azt, amit jónak lát, csak egy dolgot ne feledjünk: van saját identitásunk, fogalomrendszerünk, ami csak ránk jellemző. Ezt a saját értékrendet, fogalomtárat ne erőltessük a másikra (mindegy hogy kisebbség vagy többség), ha ő ezt nem kívánja, nem ért egyet azzal. Minden ember szabad, szuverén lény, magában és magával hordozza az öröklött, tanult és kapott talentumokat, a valamiben való hitet, szeretetet (szerelmet) és reményt. Hisz valamiben, valakiben; szeretne valamihez és valakihez mérten többet érni és elérni, szeretetre méltóbb személynek mutatkozni, aki képes szeretetet nyújtani és fogadni. Persze, ami neki örömet okoz, nem biztos, hogy az a másiknak is ugyanazt az érzést jelenti. Senki nem kényszeríthető semmire. Amikor a szerelemről beszélünk, mindig arra gondolok, hogy ez a semmi máshoz nem hasonlítható csodálatos érzés (is) az élővilágban egyedül az embereknek adatott meg. Az emberi méltóságunk feltételezi, hogy nem élünk vissza ezzel a képességünkkel, nem tesszük tönkre magunkat miatta, másokat rá hivatkozva nem visszük tévutakra. Mert a szabadság velünk született vagy megszerzett jog, ami világos jelentéstartalmat hordoz. Semmiképpen sem azonos - e fogalom önkényes átértelmezésével - a „szabadosság” –gal. Manapság, ha körülnézünk, mintha a szerelem is elveszítené a hagyományosan csak a két ember belső kapcsolatának intim jellegére utaló tartalmát. Elég csak bekapcsolni valamelyik TV-csatornát, vagy kezünkbe venni egy bulvár lapot. De nem vagyunk kötelesek odakapcsolni, ki is kapcsolhatjuk a készüléket, és az újságot sem kell megvennünk, és elfordíthatjuk a fejünket is. És nem muszáj olyan társaságba járni, amiről tudhatjuk, hogy nem a mifajtánk gyülekezete. És nem kell szóba állnunk azokkal, akik mondanivalója gyökeresen eltérő a mienkéhez képest.
De miért ne győződhetnénk meg arról is, hogy talán tévesen gondoltam róluk ezt-azt az előítéleteinkre alapozva: Miért ne hagyjam meggyőzni magam, ha arra érdemes, és nem ütközik az alapvető értékvilágommal, nem ellentétes a magam erkölcsi-kulturális fogantatású eszmerendszerével?
Senki semmitől nincs elzárva! Saját döntése, hogy mihez kezd a szabadságával, érzelmi életével. Mindenki megtalálhatja a kedvére való példaképet, vehet róla mintát, hozzá is tehet, el is vehet, új elemekkel is gazdagíthatja azt.
Kocsis vs Fischer • 14492005-04-15 10:42:09
Jóvanna! Tudhatod, hogy nem hagyunk ki egy labdát sem...........:-)
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 7472005-04-15 10:39:45
Jövő héten mutatják be a Magyar Színház Sinkovits színpadán Pozsgai Zsolt új darabját, Mozart utolsó napjairól. Kétszereplős darab, Boldog bolondok a címe. Mi megnézzük 30-án, színház és zeneszeretők figyelem! Hátha jó kis csemege lesz!
Kocsis vs Fischer • 14482005-04-15 10:23:27
Itt az ideje, hogy elnézést kérjek a figyelmetlenségemért.
Kocsis vs Fischer • 14472005-04-15 10:14:39
Alberich, Te egyszerűen fidelio-párti vagy, nem szégyen ez, csak vállani kéne. Meg figyelmetlen, de ez sem baj.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80862005-04-15 10:11:21
Tokody hibái nem szolgálnak mentségül Szendrényinek és másnak sem.
meghalt Kiss András • 12005-04-15 10:09:43
Súlyos beteg volt, agydaganat támadta meg. Elvesztette az olvasási és kottaolvasási képességét. Tavaly volt egy koncertje a Zeneakadémián, Kobayashi dirigált. Emlékezetből játszotta Mozart kettősversenyét, nagyon megrázó volt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80852005-04-15 09:48:19
Lehet, hogy számodra nehezen értelmezhető,
de bejött, és ez a lényeg. A megjelenéséről meg annyit: SZK-nak nagyon szép, kifejező arca van, s most Azucenaként (is)nekem határozottan tetszett.
Úgy vettem észre, a közönségnek is.
Érdekes, hogy a férfiak külsején soha senki nem akad fel.
Ha az operaszínpadokon a megjelenés döntené el, hogy kiből legyen sztár, akkor
nagyon sok közelmúltbéli nagy tehetség a sűlyesztőbe került volna. Az meg nevetséges, hogy állandóan a magasságokkal
piszkálják, mintha nem hallottunk volna bármelyik énekestől néha gigszeres magasságokat, vagy éles sikításokat. Engem például az is elgondolkodtatott, hogy Tokody miért kúszik fel tompa, nagyon lágy pianókkal a magas hangokra, akkor is, ha ez nem indokolt. Másként nem megy?
Kocsis vs Fischer • 14462005-04-15 09:43:12
Dehogynem, Alberich ezt egyszerre csinálja ;-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 80842005-04-15 09:39:08
Egy neves és remek énekes mondta a következőket Szendrényiről : soha nem is kellett volna szoprán repertoárt énekelnie, mert olyan speciális hangfaj, ami inkább a mezzo szerepekben érvényesül, bár talán a két hangfaj között van. Sajnálom, hogy nem láttam, de lehet, hogy vasárnap megnézem. Kelen miatt nem mentem, ill.mert ő nem volt. Szeretem Lee-t, de nem pótolhatja, hiába énekel szépen, hiányzik a lényeg. Szendrényinek viszont tényleg csodálatos a hanganyaga, a színe, gazdagsága.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80832005-04-15 09:13:27
Szerintem vannak érthető okok SZK mellőzésére. 1. megjelenés 2. egyre inkább hallható kínlódásai a magasságokkal (Brünhildeként is). Gondolom ezen akart a vezetés segíteni egy alt szereppel. Szakmailag nehezn értelmezhető segítség.
Kocsis vs Fischer • 14452005-04-15 08:54:02
Alberich a Fideliót olvassa, a Momust pedig becsmérli.
Nem tudhat mindenki mindent egyszerre.
Kocsis vs Fischer • 14442005-04-15 08:42:10
Sekély e kéj........
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 5262005-04-15 08:33:48
Na azért mondom még egy kicsit a magamét! Ahogy a híradásokat nézzük-hallgatjuk, egyre többen választják hazai turizmust, hétvégeken, ünnepeken tele vannak a magyarországi szállodák. Mi is részt veszünk ebben a mozgalomban, és minden "vidéki" hosszú hétvégénken színházba, vagy hangversenyre megyünk ott a helyszínen. Sőt előre biztosítunk jegyet is magunknak, ha lehet. Viszont a művészeket is meg kell érteni, mert pld. Sopron, vagy Kecskemét, hiába van nagy befogadóképességű nézőtere, olyan mintha a Metropolitan helyett a Columbus-i operaházban lépnének fel. Nagy város az is, megtelik ott is a nézőtér, de más a rangja. Tehát nem csak a mi szegény pesti hátsónk miatt van ám az egész! :-))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101822005-04-15 07:25:07
Én nagyon szeretem Sz.M.-t, de megértem a távozási szándékát.
Az utóbbi két kormány végül mindig fenéken billentette. Ha nem akar jövő májusban egy újabb megalázó "érdemek elismerése melleti" félreállítást, önként kell mennie.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101812005-04-15 07:22:08
A számlákat nem fizetik, adósság jobbra, balra.
A nem társulati tagok fellépti díjából már levettek, persze a művészek kifejezett kérésére.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101802005-04-15 07:20:22
Jól mondod! :-)))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101792005-04-15 01:31:07
Én nem tudom, itt mi van, mi lesz. De egy biztos: akármi történik is, a provokáló fogalmamsincsmiértkiket én nem értem, és nem szeretem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101782005-04-15 01:25:26
Ja, bocs, már sejtem. :-) Meg kb azt is, hogy te 1 qrvára naiv provokátor lehetsz, szerintem. SZIA.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101772005-04-15 01:17:43
És mi az SZM.??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101762005-04-15 01:06:53
Ja és még egy azt is csiripeli , hogy már a havi fizetésünk kifizetése sem biztos erről tudtok valamit?
Meg arról , hogy ha csődbe megy a cég akkor tényleg nem kell végkielégítést fizetni az embereknek?
Mert ha ez igaz akkor a csőd lehet egy szándékos dolog is és nem a körülmények oka?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 101752005-04-15 01:04:40
Régen nem írtam.Gondolom ez nem fáj senkinek sem:)
De a fülmbe jutott , hogy a CÉG csődközeli vagy éppen csőd állapotában van.SZ.M.-ről azt is hallottam , hogy távozna (menekül a sűlyedő hajóról).Bár nekem inkább úgy tűnik , hogy ez a hajó már jó ideje víz alatt van.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80822005-04-15 00:43:08
?? Én nem írhatok róla, mert a főnököm.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80812005-04-15 00:40:35
Érdekes, hogy a karmesterről nem írtok.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80802005-04-15 00:26:48
Hát, a fiuk tényleg sokat dolgoztak ezért, de azért mi is, és köszönjük mindannyian! :-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 80792005-04-15 00:19:18
Tavaly láthattad volna őt az Istenek alkonyában Brünhildeként. Remek volt, és nagy siker persze, ami után - természetesen - elvették tőle azt a szerepet. Most rejtélyes módon egy mezzo szerepet kapott helyette, és örömmel hallom (illetve hallani igazából vasárnap fogom), hogy ebben is sikert aratott. Ő is egyike -sajnos- az érthetetlen okokból mellőzött énekeseinknek.
Opernglas, avagy operai távcső... • 80782005-04-15 00:19:07
Jaj, dehogynem !!! Csodálatos volt az
énekkar is! Nélkületek félkarú óriás lett volna az előadás. Te nem érezted, hogy a
vastaps nektek is szólt?
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert • 82005-04-15 00:16:29
Úgy kellene a gyerekeket is játékosan bevonni az éneklésbe a zene szeretetébe, ahogy Bobby Mc Ferrin tette, teszi, - aki ott volt netalán a koncertjén, tapasztalhatta, hogyan bírta éneklésre a közönséget, pedig biztos voltak ott "botfülüek" is!és mindenki jókedvvel boldogan énekelt!
Opernglas, avagy operai távcső... • 80772005-04-15 00:09:13
Bocs, énekkar, és feladom. Ugy tünik, senki nem vette észre, hogy ott voltunk.:-(
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Christoph Bossert (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 9. – Neumeister korálok

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt születésnap - esti koncert"
LISZT: Nagy koncertszóló
LISZT: 5. (e-moll) magyar rapszódia
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Rumy Balázs (klarinét), Fülei Balázs (zongora)
BRAHMS: f-moll szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/1
BRAHMS: Esz-dúr szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/2

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Cegléd
Kossuth Művelődési Központ, Kamaraterem

Melody Quintett
Andrásik Attiláné (hegedű), Drávucz Renáta (zongora), Kreszits Margit (klarinét), Pócz Ildikó (fuvola), Sindel-Kocsis Zsuzsanna (cselló)
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)